Befutott a MÁV vonata a 150 éves kotori vasútállomásra

Horvátok és magyarok közösen ünnepelték meg szombaton a határon fekvő horvátországi Kotorban (Kotoriba), hogy 150 évvel ezelőtt nyílt meg a Nagykanizsa és az akkor még osztrák, ma szlovén Pragersko közötti vasútvonal.

MNO
2010. 04. 24. 12:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ivo Josipovic államfőt és több horvát kormánytagot, valamint a Magyarországról meghívott vasutas vezetőket több ezer ünneplő fogadta a horvát település szintén másfélszáz éves vasútállomásán. A közös ünneplésre Budapestről a MÁV Nosztalgia Kft. 109.109-es gőzmozdony vontatta, korhű kocsikból álló szerelvénye futott be a peronokhoz, Zágrábból pedig modern különvonat és egy több mint ötven éves sínautó hozta az ünneplőket.

A horvát államfő szerint – és ezt minden felszólaló hangsúlyozta – a Nagykanizsától Pragerskoig, majd egészen Bécsig és az Adriáig kiépített vasútvonal jelentős gazdasági fejlődést hozott a térség számára. Az európai uniós csatlakozásra váró Horvátország pedig hasonló reményekkel várja a belépést, amely a vasút megújulásában hozhat előrelépést és ezzel a tervekhez anyagi támogatást. Horvátország eddig kissé elhanyagolta a vasutat a hajózás és az autópályák támogatásával ellentétben, de uniós pénzügyi forrásokra alapozva nagyarányú vasútfejlesztést terveznek – mondta Marina Dropulic horvát környezetvédelmi, fejlesztési és építésügyi miniszter.

Mosóczi László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese szintén a fejlesztéseket említve hangsúlyozta: a Magyar Államvasutak 2013-ig uniós forrásokból 545 milliárd forintot fordít a vasúti folyosók fejlesztésére és a GSM-rendszer kiépítésére. Reményei szerint Horvátország uniós csatlakozásával a két vasúttársaság közötti kapcsolatok az eddiginél is szorosabbá válnak.

A Nagykanizsa és az akkor még szintén magyarországi Kotor között 1860-ban elkészült vasúti szakasz történelmi jelentőségű volt az Osztrák-Magyar Monarchia területén élő nemzetek számára. A vasút mentén fekvő olasz, osztrák, szlovén, horvát és magyar települések számára egyaránt hatalmas fejlődési lehetőséget biztosított a sínpálya, Nagykanizsától először Bécs, majd egy-két évvel később már Buda, Trieszt és Fiume (Rijeka) felé nyílt meg a gyors közlekedési és áruszállítási lehetőség az akkori Déli Vasúttársaság jóvoltából.

(mti)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.