A dél-alföldi város egyik cége az idén év elején kötött megállapodást az Insomniával, mégpedig a városrehabilitációval kapcsolatos kommunikációs tevékenységek ellátására. A 14 hónapra kötött szerződésben olyan tételek szerepelnek, mint például hűtőmágnesek készítése másfél millió forintért, nyolc sajtótájékoztató megszervezése csaknem kétmillióért, sajtó- és médiafigyelés 1,3 millióért, de a cég a kommunikációs tevékenységet megelőző cselekvési tervért is felszámolt 800 ezer forintot, a propaganda utólagos dokumentálásáért pedig mintegy egymilliót.
A szegedi rehabilitációs tevékenységek kapcsán – ha azokat eredményként akarja bemutatni Botka László – tényleg komoly propagandára van szükség. A polgármester a Kossuth Lajos sugárutat például úgy adta át a forgalomnak, hogy még mindig nem fejeződött be az azon futó villamosvonal felújítása, az útpálya pedig szinte járhatatlan állapotban van. A Szegedet tehermentesítő, illetve a települést elkerülő, szintén kampánytémává nemesedett M43-as autópálya is „készen van”, éppen csak nem kerül el semmit: a nemzetközi áruforgalom ugyanis továbbra is a belvárost érintve teszi pokollá a szegediek életét. Az előzetesen tervezett határidőkön rendre több hónappal túlnyúló beruházások miatt egyébként tucatnyi vállalkozás ment tönkre, és százmilliós nagyságrendű károk keletkeztek.
A csongrádi megyeszékhelynek sok éve partnere a Political Capital (PC) is, de hogy pontosan mennyit szánt e cégnek a város, azt nem tudni. Ennek oka, hogy hozzáférhetetlen a szerződés, noha a www.szegedvaros.hu oldalon megtalálható a vállalkozással 2009-re kötött megállapodásra utaló link. Erre kattintva ugyanakkor csak egy üres fájl található, mindenfajta tartalom nélkül. Annyi viszont kiderült, hogy a megyeszékhely már 2003 novemberében szerződést kötött a PC-vel. A megbízás szerint a cég „Figyelemmel kíséri a magyarországi önkormányzati kampányokat, médiában megjelenő anyagokat, nyilatkozatokat. Ezekből kéthetente jelentést és javaslatot készít Szeged város számára.” Ezenkívül azt is vállalta a PC, hogy a Szegedhez hasonló európai városok kommunikációját is megvizsgálja, és ezek alapján kampányokat javasol. Mindez a tevékenység már akkor havonta csaknem kétmilliójába került a városnak, noha a megyeszékhely maga is fenntart olyan szervezeti egységet, amelynek dolga éppen az lenne, hogy a PC-re testált tevékenységet elvégezze.
Bodacz Balázs
Nemvárt fordulat jön az időjárásban, mutatjuk mire számíthat