A Fakro Magyarország Kft. olyan módon kívánta felkelteni a szakemberek érdeklődését, hogy hangsúlyozta az általa forgalmazott ablakok azon műszaki tulajdonságait, amelyekkel versenytársai nem rendelkeznek. Az állítások azt az érzést keltették a megcélzott vevőkben, hogy a Fakro termékei adott szempontból jobbak, mint bármelyik más versenytárs áruja. A reklámtörvény szerint a reklámozónak a GVH felhívására igazolnia kell a reklám részét képező tényállítás valóságát. Ha a reklámozó nem tesz eleget ennek a kötelezettségnek, úgy kell tekinteni, hogy a tényállítás nem felelt meg a valóságnak – fogalmaz a versenyhivatal.
A GVH közleménye szerint megállapítható, hogy a vizsgálatban érintett reklámok megtévesztőek voltak, így a Fakro Kft. egymillió forint bírságot kapott. A vállalkozás terhére róható, hogy úgy használt a piacon kizárólagosságra, illetőleg piacelsőségre utaló kifejezéseket, hogy azokat előzetesen nem ellenőrizte. Ráadásul a piacelsőségi állításban használt felsőfokú jelző vevőcsalogató hatása különösen erőteljes. A GVH enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a kifogásolt tájékoztatásokat megjelentető kiadványok példányszáma alacsony volt. Bár piacelsőségi állításait a Fakro nem tudta bizonyítani, a magyar piacon 70 százalékos részesedéssel bíró márka egyes termékeivel végzett összehasonlító vizsgálatok rámutattak a Fakro-ablakok kiválasztott típusinak előnyös tulajdonságaira. Enyhítő körülménynek bizonyult továbbá, hogy a Fakro elismerte állításainak jogsértő voltát, az eljárás folyamán együttműködött a GVH-val, és aktívan segítette a tényállás feltárását.
Napi sudoku















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!