Javult az autóeladási helyzet az oroszoknál

Oroszországban jelentősen lelassult az új autók eladáscsökkenése éves szinten márciusban – közölte az Oroszországban működő nagy külföldi cégek szövetsége, az Associaton of European Businesses (AEB) csütörtökön.

MNO
2010. 04. 08. 15:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A márciusi eladások 7 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbihoz képest. Februárban az éves szintű csökkenés 32 százalék, januárban 37 százalék volt. Márciusban már 17-edik hónapja csökken az új autók eladása Oroszországban. Tavaly fele annyi új autót értékesítettek Oroszországban, mint 2008-ban.

Az autóeladás csökkenésének a márciusi mérséklődéséhez lényegesen hozzájárult, hogy Oroszországban március 8-án elindult a roncsprémium program a belföldi autóipar fellendítése céljából. Aki tíz éves, vagy annál idősebb autóját leadja a roncstelepen, az 50 ezer rubelt (1700 dollár) kap új gépkocsi vásárlására.

A programra – amely 2010. november 1-ig tart – 270 millió eurónak megfelelő összeget szán a kormányzat. A gépkocsi kora mellett a másik feltétel, hogy csak orosz gyártmányú autót lehet vásárolni. A hazai gyártású autók vásárlását ösztönző program hatására a Lada autók értékesítése 13 százalékkal nőtt éves összevetésben márciusban, miután februárban még 19 százalékkal csökkent.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.