Mégsem okozott akkora károkat a hamu a németeknek?

Bár az ezzel kapcsolatos felmérések még tartanak, csütörtöki összegzések szerint a légi közlekedés korlátozása okozta gazdasági károk Németországban csekélyebbek az első becsléseknél. • Eső mossa a vulkánt: megmenekülünk az újabb hamufelhőtől

MNO
2010. 04. 22. 10:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A német iparkamara a hét elején még arról beszélt, hogy a légtár zárlata következtében a vállalatok veszteségei napi 1 milliárd euróra rúghatnak, a csütörtöki értékelések már nem erősítették meg ezeket az előrejelzéseket. Sőt a német nagy- és külkereskedelmi szövetség nyilatkozatban óvott a zárlat gazdasági kihatásainak dramatizálásától, hangoztatva, hogy az áruszállítás töredéke történik csak légi úton. A szövetség ezzel összefüggésben mindössze 2-3 százalékot említett, miközben a kamara korábban 35-40 százalékról beszélt.

Mindennek ellenére a korlátozások konkrét érintettjei elsősorban az autógyárak és beszállítóik. Az autógyárak közül a BMW-nél, az Opelnél és a Daimlernél voltak termelési kiesések bizonyos alkatrészek beérkezésének elmaradása miatt. A BMW müncheni, dingolfingi és regensburgi üzeme szerdán emiatt teljesen leállt, de termelési korlátozásokra került sor csütörtökön is. Egyes műszakok estek ki a Daimler sindelfingeni üzemében, mint ahogy az Opel rüsselsheimi gyárában is. Az alkatrészhiány főként az elektronikai alkatrészekre vonatkozott. A veszteségek mértéke nem ismert, de mind a három autógyár közölte, hogy azokat rendkívüli hét végi műszakokkal igyekeznek pótolni.

A beszállítók közül a Bosch volt a fő érintett. A cég négy félvezetőket gyártó üzemében szerdán és csütörtökön volt termeléskiesés.

Miközben a fő vesztesek a légitársaságok, mindenekelőtt a Lufthansa és az Air Berlin voltak, fő nyertessé a német vasút vált. A Deutsche Bahn forgalma az elmúlt napokban több mint 30 százalékkal növekedett, és hasonló mértékben nőtt a távolsági autóbuszokat közlekedtető vállalatok forgalma is. Szerte az országban jelentős mértékben lendült fel a személygépkocsik bérbeadásával foglalkozó vállalatok tevékenysége is.

Ami a lakosság ellátását illeti, különösebb fennakadás nem volt. Hírek szerint egyes áruházláncok élelmiszerrészlegének pultjain átmenetileg kevesebb volt az úgynevezett egzotikus áru – így például a külföldről érkező halféleségek, továbbá a trópusi gyümölcsök készlete –, ez azonban semmilyen megrázkódtatást nem okozott.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.