Fontos követelmény ugyanakkor a gazdaságos és takarékos üzemelés – mutatott rá a márkaigazgató, idesorolva az Audi által alkalmazott technológiák közül az ezt szolgáló kisebb tömegű alumíniumkarosszériát, a hosszú áttételű sebességváltót, a fékezésienergia-visszanyerést és az úgynevezett stop-start berendezést, amely üresbe tett váltónál leállítja a járművet. Mátrabérci Sándor kiemelte a takarékos vezetést támogató sebességfokozati kapcsolásjelző műszer jelentőségét, emlékeztetve arra, hogy a vezető tevékenysége 30 százalékban befolyásolja az autó fogyasztását.
A márkaigazgató kitért arra, hogy az Audi 1989 óta készít hibrid hajtású autókat kis sorozatban, egy éven belül azonban várható, hogy nagyobb számban lép piacra hibridekkel. Úgy vélekedett, a villanyautók szériában 2012–2013-ra lesznek piacképesek, akkor várható, hogy a gyártók szinte egyszerre jelennek meg villanyhajtású kocsikkal. Az akkumulátortechnológia ugyanis ma még nem elég hatékony – jegyezte meg. Az előrejelzések szerint Európában 2020-ig az autók 10 százaléka elektromos meghajtású lesz. Az üzemanyagcellás járművek megjelenését az évtized második felére prognosztizálta.
A márkaigazgató szólt arról, hogy a Volkswagen konszern az etanol hajtóanyag terjedésével is számol, Európában forgalmazott autóiban kétféle etanolüzemű motort alkalmaz. A járművekbe épített nitrogén-oxid-csökkentő rendszerrel már most teljesíthetők az EU-6 kibocsátási előírások – jelezte.
Mátrabérci Sándor közölte: az EU következő években elérendő célkitűzését, kilométerenként legfeljebb 120 grammos szén-dioxid-kibocsátási értéket az Audi által forgalmazott 45 modellből 13 már teljesíti. A Volkswagen-csoport korábbi tájékoztatása szerint az Audi 29,5 százalékkal növelte eladásait idén az első három hónapban, világszerte 264 100 darab járművet adott el. A növekedés két számjegyű volt az első három hónapban az európai, az észak- és dél-amerikai, az ázsiai és csendes-óceáni, valamint az afrikai és a közel-keleti értékesítési piacon, Kínában, a legnagyobb mértékben fejlődő piacon pedig 77,3 százalékos.
A márka magyarországi importőre, a Porsche Hungaria az MTI-t arról tájékoztatta, hogy idén márciusig 308 Audit szállítottak ki, míg a tavalyi év hasonló időszakában 305 darabot. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adatai szerint Magyarországon a személyautó forgalomba helyezés 2010 első három hónapjában 55 százalékkal esett vissza, 2009-ben ugyanezekben a hónapokban 33 százalékkal.
(MTI)
Amerikai blokád alatt maradnak a venezuelai olajszállító hajók















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!