Nem környezettudatosak a magyar autótulajdonosok

A magyarországi gépjárműpiacon egyelőre nincs igény a környezettudatos technológiákat alkalmazó modellekre, a vevők nem hajlandók külön fizetni olyan extrákért, amelyek az alacsonyabb károsanyag-kibocsátást szolgálják – mondta Mátrabérci Sándor, a Porsche Hungaria Audi márkaigazgatója újságíróknak Győrben.

MNO
2010. 04. 25. 7:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Fontos követelmény ugyanakkor a gazdaságos és takarékos üzemelés – mutatott rá a márkaigazgató, idesorolva az Audi által alkalmazott technológiák közül az ezt szolgáló kisebb tömegű alumíniumkarosszériát, a hosszú áttételű sebességváltót, a fékezésienergia-visszanyerést és az úgynevezett stop-start berendezést, amely üresbe tett váltónál leállítja a járművet. Mátrabérci Sándor kiemelte a takarékos vezetést támogató sebességfokozati kapcsolásjelző műszer jelentőségét, emlékeztetve arra, hogy a vezető tevékenysége 30 százalékban befolyásolja az autó fogyasztását.

A márkaigazgató kitért arra, hogy az Audi 1989 óta készít hibrid hajtású autókat kis sorozatban, egy éven belül azonban várható, hogy nagyobb számban lép piacra hibridekkel. Úgy vélekedett, a villanyautók szériában 2012–2013-ra lesznek piacképesek, akkor várható, hogy a gyártók szinte egyszerre jelennek meg villanyhajtású kocsikkal. Az akkumulátortechnológia ugyanis ma még nem elég hatékony – jegyezte meg. Az előrejelzések szerint Európában 2020-ig az autók 10 százaléka elektromos meghajtású lesz. Az üzemanyagcellás járművek megjelenését az évtized második felére prognosztizálta.

A márkaigazgató szólt arról, hogy a Volkswagen konszern az etanol hajtóanyag terjedésével is számol, Európában forgalmazott autóiban kétféle etanolüzemű motort alkalmaz. A járművekbe épített nitrogén-oxid-csökkentő rendszerrel már most teljesíthetők az EU-6 kibocsátási előírások – jelezte.

Mátrabérci Sándor közölte: az EU következő években elérendő célkitűzését, kilométerenként legfeljebb 120 grammos szén-dioxid-kibocsátási értéket az Audi által forgalmazott 45 modellből 13 már teljesíti. A Volkswagen-csoport korábbi tájékoztatása szerint az Audi 29,5 százalékkal növelte eladásait idén az első három hónapban, világszerte 264 100 darab járművet adott el. A növekedés két számjegyű volt az első három hónapban az európai, az észak- és dél-amerikai, az ázsiai és csendes-óceáni, valamint az afrikai és a közel-keleti értékesítési piacon, Kínában, a legnagyobb mértékben fejlődő piacon pedig 77,3 százalékos.

A márka magyarországi importőre, a Porsche Hungaria az MTI-t arról tájékoztatta, hogy idén márciusig 308 Audit szállítottak ki, míg a tavalyi év hasonló időszakában 305 darabot. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adatai szerint Magyarországon a személyautó forgalomba helyezés 2010 első három hónapjában 55 százalékkal esett vissza, 2009-ben ugyanezekben a hónapokban 33 százalékkal.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.