The New York Times (nytimes.com)
Jó üzlet a Föld Napja – írja a New York Times. Negyven évvel az első áprilisi megmozdulás után a harcos zöld ünnep komoly pénzeket megmozgató reklámlehetőség is a multicégeknek.
A piacot elöntötték a speciálisan erre a napra tartogatott termékek: a Bahama Umbrella egyedi esernyőt mutatott be, mely kialakításának köszönhetően képes begyűjteni és elraktározni az esővizet, a New York-i Gray Line turisztikai vállalat „zöld” helyekre viszi a látogatókat – természetesen fosszilis benzinnel működtetett buszokon. Az F. A. O. Schwarz játékóriás pedig legújabb játékát mutatta be: Peat, a smaragdzöld színekben pompázó pingvin szójarostból készült, és környezeti kérdésekben kívánja oktatni a gyermekeket. A pingvin a leírás szerint „az újrahasznosítás és a szelektív hulladékgyűjtés harcos támogatója”.
A mozgalom egyes öregjei kétkedéssel szemlélik a „zöld fogyasztói társadalmat”. „Ez a nevetséges és perverz marketing magát a 'zöld' fogalmát alacsonyítja le” – mondta a Times-nak Denis Hayes, az első Föld Nap-i rendezvénysorozat főszervezője. – „Igazán tragikus az egész”.
Míg 1970-ben a szervezők még egyetlen multicég támogatását sem fogadták el, a vállalati jelenlét mára a Föld Napja szerves részévé vált, és úgy tűnik, ezt a zöld szervezetek is kénytelenek elfogadni. A Greenpeace például két webes óriással, a Google-lel és a Ciscóval fogott össze: a természetvédő szervezet online szemináriumot szervez az internetes konferenciák jótékony környezeti hatásáról. Daniel Kessler szóvivő szerint csak így képezhetnek hatékony ellensúlyt a fosszilis energia-ipar ellenében. A cégek szerint ez nem feltétlenül rossz dolog: mivel az emberek igencsak megosztottak környezetvédelmi kérdésekben (elég csak a globális felmelegedés körüli parázs vitára gondolni), és az érdeklődés általában igen csekély a zöld kezdeményezések iránt, ez az a nap, amikor a fogyasztók tudtára lehet adni, mit változtattak a vállalatok stratégiájukon.
A TD Bank ezen a napon mutatta be első „zöld” fiókját Queens-ben: Frank Sherman környezeti megbízott szerint az emberek „csak ilyenkor figyelnek”.
40 éve még 20 millió amerikai vett részt az eseményeken – ma, bár szerte az országban különféle rendezvények várják a látogatókat, a szervezők kevesebb emberre számítanak.
The Washington Post (washingtonpost.com)
Obama elnéző főnök: „halálra nevette magát” Joe Biden hírhedt kiszólásán – írja a Washington Post.
Mint ismert, az amerikai alelnök nem éppen szalonképes szavakkal kommentálta az egészségügyi törvény elfogadását. „Kiba**tt nagy dolog volt” – jegyezte meg Biden Obama hátát lapogatva, a bekapcsolt mikrofonoknak köszönhetően pedig az egész világ megismerhette az alelnök véleményét.
Biden azonban nem részesült megrovásban – mondta a „The View” nevű műsorban – az elnök „halálra nevette magát”, amikor meglátta a felvételt. Más azonban nem lett volna vele ilyen elnéző: „Mindenesetre annak örülök, hogy édesanyám nem hallhatta” – jegyezte meg Biden, majd hozzátette, tudta, hogy be van kapcsolva a mikrofon, azt azonban nem, hogy ennyire érzékeny.
Komolyabb témákról is esett szó azonban: Biden arról beszélt, a New York Times túloz, amikor arról ír, az Egyesült Államoknak nincsenek tervei Iránnal szemben. Az alelnök szerint az emberek félreértelmezik az ügyet kirobbantó Robert Gates-jelentést. „Egyszerűen nem ez áll benne. Én is olvastam a tanulmányt, és az ilyen irányú értelmezés teljesen pontatlan” – mondta Biden. – „Hivatalba kerülésünk után egyik első dolgunk volt összehívni a biztonsági csapatot, és kitalálni valamit Irán ellen – elnézést, Irán nukleáris terveivel kapcsolatban. Ne aggódjanak, pontosan tudjuk, mit csinálunk” – igyekezett megnyugtatni a közvéleményt az alelnök.
Megint a rezsicsökkentés eltörléséről beszél Magyar Péter szakértője















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!