Optimista a hotelpiac

Az európai hotelpiaci szereplők fele az idén már kedvezőnek ítéli a piaci kilátásokat, tavaly még csak mindössze 20 százalékuk volt derűlátó a DLA Piper jogi iroda legújabb felmérése szerint; bár az idei év még a válság jegyében telik, 2011-re azonban már fellendülésre számítanak a szállodaiparban.

MNO
2010. 04. 15. 7:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar hotelpiaci kilátások trendje alapvetően megegyezik az európai fő irányokkal, azzal a jelentős különbséggel, hogy Magyarországon a jobb minőségű, magasan pozicionált hotelkategória jelent vonzó befektetést a következő egy évben. „Magyarországon az elmúlt években átlagon felüli mértékben nőtt a 4, illetve 5 csillagos szállodai szobák száma, míg az alacsony kategóriájú hotelek aránya csökkent. A szakemberek ennek a kedvező tendenciának a folytatását várják, miközben az itt töltött vendégéjszakák számának újbóli növelését csak az alacsony kategóriájú fejlesztések ösztönzése, illetve az állam egyéb támogató lépései segíthetik elő” – idézik Györfi-Tóth Pétert, a Horváth és Társai DLA Piper Ügyvédi Iroda partnerét a felmérés eredményeit ismertető csütörtöki közleményben.

A szállodaipar megszenvedte a válságot, ami a szobakihasználtság visszaesését és a hotelszobák átlagárainak csökkenését jelentette egyik oldalon, másrészt viszont a működési költségek visszafogását is eredményezte. A válság körülményeit kihasználó befektetési lehetőségekben és a gazdaság fokozatos újjáéledésében hisz a hotelipari szakemberek többsége, s harmaduk már az elkövetkező hónapokra is optimistán tekint. „A szobaárak várhatóan tovább csökkennek vagy stagnálnak az elkövetkező 1-2 évben, leghamarabb 2012-től számíthatunk arra, hogy a gazdasági helyzet javulásának és a visszaesett kereslet helyreállásának köszönhetően visszatérnek majd a békebéli, régi árak” – idézték Györfi-Tóth Pétert.

A DLA Piper nemzetközi jogi iroda második alkalommal készítette el felmérését az európai szállodapiacról, amelynek során több száz vezető beosztású hotelipari szakértőt kérdeztek meg Európában.

Az új fejlesztések megítélésében megoszlik a szakma véleménye: a megkérdezettek közel hasonló arányban számítanak növekedésre, csökkenésre, illetve stagnálásra. Azzal azonban a többség egyetért, hogy a jövő a nagy hotelláncoké, hiszen ezek racionálisabb és költséghatékonyabb működési struktúrájuk révén könnyebben túlélik a válságos időszakokat és tovább tudják növelni piaci részesedésüket. A felmérés szerint a megkérdezettek mintegy háromnegyede úgy látja, hogy a jelenlegi gazdasági helyzet kedvező lehetőségeket biztosít közös vállalatok létrehozására. A közlemény szerint a hotelpiaci szakértőknek csupán 22 százaléka látja úgy, hogy érdemes a közép-kelet-európai régió hotelpiacán befektetni. Ugyanakkor nagyobb lehetőségek rejlenek Ázsiában és Latin-Amerikában, előbbinél a nagyobb gazdasági potenciál miatt, míg utóbbinál nagy szerepet játszik a Brazíliában megrendezésre kerülő 2014. évi labdarúgó-világbajnokság és a 2016. évi olimpia, amelyek az odalátogatók miatt jelentős hotelpiaci keresletet generálnak.

A megkérdezettek 70 százaléka szerint a legvonzóbb befektetési lehetőségeket továbbra is az alacsony kategóriájú, „economy”, vagy „budget” hotelek, valamint a középkategóriás szállodák jelentik. A felső, illetve luxuskategóriák kevésbé vonzóak a befektetők számára a jelenlegi piaci környezetben, mivel a fogyasztók, beleértve az üzleti utazókat, csökkentik a kiadásaikat.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.