CNN (www.cnn.com)
„Túl kövér a harchoz” az amerikai tizenévesek jelentős része – állapította meg egy visszavonult katonai vezetőket tömörítő testület a CNN írása szerint. A fiatalok alkalmatlansága a „Mission: Readiness” szerint már nemzetbiztonsági kockázatot jelent.
A Mission: Readiness „Túl kövér a harchoz” címen közzétett jelentése szerint a 17 és 24 év közötti amerikai állampolgárok 75 százaléka nem alkalmas katonai szolgálatra. A fiatalok 24 százalékánál ennek orvosi okai vannak. „Nem a drogfüggőség, sem az asztma, de még csak nem is a lúdtalp, a vezető kizáró orvosi ok a túlsúlyosság” – mondta Norman Seip altábornagy az újságíróknak.
Mások nem tudták befejezni a középiskolát, vagy büntetett előéletük miatt nem válhatnak katonává. Ugyan a sereg minden ágánál mások az előírások, a felvételi vizsga minden esetben tartalmaz fizikai állóképességi tesztet is, általában fekvőtámasz és felülés képében. Ha az első próbatételen át is esik a jelentkező, a szolgálat minden évében újabb vizsgán kell átmennie. Seip szerint az első éves vizsgán minden évben nagyjából 12 ezer jelentkező bukik ki, ennyien nem képesek tartani a testsúlyukat a kiképzés idején.
A visszavonult főtisztek szerint nem arról van szó, hogy a túlsúlyosak nem festenek jól egyenruhában, az elharapódzó kövérség egyrészt fontos nemzetbiztonsági, másrészt komoly nemzet-egészségügyi kérdés.
„Ezek az emberek igen fontos feladatokat látnak el, ehhez pedig kitűnő kondíció szükséges” – fejtette ki Clara Adams-Ender dandártábornok. „Nem várhatunk addig, amíg felnő egy újabb túlsúlyos generáció, addigra már késő lesz” – véli James Barnett Jr. ellentengernagy. A szervezet olyan gyermektáplálkozási törvény meghozatalára buzdítja a kongresszust, melynek legfontosabb intézkedései többek között az iskolai gyorsételek betiltása és kövérségellenes programok beindítása lenne.
The Guardian (www.guardian.co.uk)
Megérkeztek Heathrow-ra az első utasok tegnap késő este. Az első gép a British Airways Kanadából érkező járata volt. A 21.40-es leszállást követően az utasok tíz óra után pár perccel léptek ki a váróhelyiségbe, megtörve ezzel az elmúlt napok csendjét.
„Jó itthon lenni” – mondta Neil Rodgers, az első utas, aki átjutott az ellenőrzésen és kiléphetett a reptér előterébe. Mint több útitársa, a londoni Rodgeres is öt napot vesztegelt Kanadában, miután gépüket néhány órás út után a vulkáni hamu miatt visszafordították. A férfi szerint a gépen remek volt a hangulat, ő csak akkor félt, amikor a landolásnál áthaladtak a hamufelhőn.
Egy másik utas, David Jack szerint különösen gyorsan szálltak le, sokkal gyorsabban, mint általában. A hangulat szerinte is remek volt. „A pilóta örült, hogy repülhet, mi meg boldogok voltunk, hogy végre hazajöhetünk.”
Nem ment azonban minden simán: a járat eredetileg Londonba tartva indult el, majd hamarosan közölték az utasokkal, inkább valahol Nyugat-Európában fognak leszállni. Aztán mégis a brit szigetek felé vették az irányt: a gép két órát körözött az ír Shannon reptere felett, végül mégis Londonba irányították. „Ha tudtam volna, hogy probléma is lehet, inkább Vancouverben maradtam volna” – mondta a kellemetlenségről az egyik utas.
Mások azonban egyszerűen örültek a szerencséjüknek. Ahogy egy kanadai utas fogalmazott: „Olyan volt jegyet szerezni, mintha megnyertem volna az aranyjegyet a csokigyárba”.
„Az EU legszegényebb országa”















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!