Az ELTE csapata szénszálas, ultrakönnyű karosszériából készült, hidrogénnel működő kisautóval készült az ötödik Széchenyi-futamra. „Először a harmadik Széchenyi-futamon indultunk egy kis tüzelőanyag-cellás járművel, a negyediken egy teljes tüzelőanyag-cellás autóval, és ez most már egy olyan prototípus, ami nemcsak egy versenyautó, de egy új városi életstílusnak is a megteremtője” – nyilatkozta Kriston Ákos ELTE-s járműfejlesztő.
A horvát fiatalok által bemutatott elektronikus quad sem szennyezi a környezetet, és megreformálhatja a nemzetközi motorpiacot. „Ez egy olyan szériajármű, amit átalakítottunk hibrid hajtásúra, és a regionális forgalomban már használják is az Adria partján közlekedők, árulta el a motor tervezője” – közölte Dario Bezmanovic, a spliti egyetem tervezője.
A győri verseny ötlete a Széchenyi István Egyetem hallgatóitól származik. „Folyamatosan emelkedik a benzinár, és mivel volt egy gazdasági válság, amiből mindenki úgy próbál kilábalni, hogy újabb és újabb technológiákat vezet be a piacra, ezáltal egyre nagyobb létjogosultsága van ezeknek a járműveknek. Az emberek is egyre inkább, tudatosan veszik az ilyen járműveket és keresik a környezetbarát megoldásokat, amivel tudják védeni a környezetet” – mondta Petis László, a győri Széchenyi-futam fő szervezője. Az idei Széchenyi-futamon hatvan alternatív hajtású járművet mutattak be.
(hírTV)
Amerikai blokád alatt maradnak a venezuelai olajszállító hajók















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!