Drágul a farmer

Közel tizenöt éves csúcson van a pamut ára, ami elsősorban a farmerruházati termékek alapanyagának, a denimnek a drágulásában érezteti hatását.

MNO
2010. 05. 18. 11:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Német lapbeszámolók szerint csupán tavaly 37 százalékkal emelkedett a pamut ára a nemzetközi piacon, miután az idén immár az ötödik egymást követő évben haladta meg a kereslet a kínálatot – amire 50 év óta nem volt példa –, és apadóban vannak a készletek is: nemcsak a gyapot terméskilátásainak romlása miatt, hanem azért is, mert India – a világ második legnagyobb pamutexportőre – nemrégiben betiltotta a kivitelt az év hátralevő részére.

Az amerikai mezőgazdasági minisztérium becslése szerint az idén a pamut kínálata 3 százalékkal maradhat el a kereslettől. Ágazati beszámolók szerint a denim szövetet előállító cégek szinte hetente emelik a nagykereskedelmi árat, míg korábban általában évente volt változás a gyapottermés függvényében. A nagymértékű áremelkedést elsősorban az idézte elő, hogy az Egyesült Államokban és a feltörekvő országokban megnőtt az alapanyag felhasználása. Emiatt a nagy farmergyártók arra számítanak, hogy az év végén, a jövő év elején emelkednek gyártási költségeik a pamut alapú anyagok drágulása miatt, s a többletköltségeket igyekszenek majd a vásárlókra hárítani.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.