Őzek rohangáltak az M6-oson

Rövid másfél hónap alatt, amióta megnyitották az M6-os autópálya Dunaújváros–Pécs közötti szakaszát két őzet kellett kilőni a vadásztársaságoknak, egyet pedig egy autós elütött a sztráda Tolna megyei szakaszán – mondta el Szecsei Zsolt a megyei főkapitányság közlekedésrendészeti és autópálya-felügyeleti osztályának vezetője.

MNO
2010. 05. 19. 19:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint mondta, Szekszárd és Bátaszék között hatszor gázoltak el az autósok különféle apróvadat, borzot, rókát, de emellett többször előfordult az is, hogy kutyák sétáltak a száguldozó autók között. Az őzekkel pedig a Szekszárdtól északra húzódó szakaszon találkozhattak az autósok.

– A kutyák és a vadak már 130-as tempónál is hatalmas balesetveszélyt jelentenek, az pedig tudva levő, hogy vannak, akik ennél gyorsabban is közlekednek a sztrádán. Egy autóst például nemrég 210 kilométeres óránkénti sebességgel mértünk be. Ha valaki ebben a tempóban üt el egy őzet, az halálos kimenetelű balesetet is eredményezhet – húzta alá Szecsei Zsolt.

Hozzátette, ha őzet észlelnek az autópálya-rendőrök, lelassítják a forgalmat, értesítik a vadásztársaságokat, s ha ők úgy döntenek, hogy kilövik a vadat, arra az időre lezárják az M6-ost.

Sokszor előfordul, hogy a négylábúak, a felhajtón keresztül mennek fel a sztrádára. Király István, a Tolna Megyei Vadászkamara titkára elmondta, az M9-es gyorsforgalmi útról folyamatosan kapják a jelentést az úton kószáló vadakról, de az M6-os sztrádán történt esetekről is tudnak.

Mint mondta, az autópályához épített vadátjárók arra valók, hogy elkülönítsék a vadakat az autópályától, de mivel még csak másfél hónapja készült el, nincsenek arról tapasztalataik, hogy mennyire működnek jól ezek az átjárók.

Gondolkodunk azon, hogy készítünk egy hatékonysági tanulmányt, ám ez sok pénzbe kerül. Két lehetséges megoldás van megnézni mennyi vad megy át az átjárón. Az egyik, hogy bekamerázzuk, a másik, ami még drágább, hogy kijárunk a helyszínre, elgereblyézzük a területet, s vizsgáljuk, mennyi állat hagyott nyomot. A legbiztonságosabbá az teszi a közlekedést az autópályán, ha a vadelzáró kerítés a lehető leghatékonyabb és legbiztonságosabb – húzta alá.

(Teol.hu)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.