Szabó: Nincs tiltva a parkolójegy utólagos bemutatása

Az állampolgári jogok országgyűlési biztosa szerint megsértette a Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft. (BÖP) a jogállamiság elvét és a tisztességes eljáráshoz való jogot akkor, amikor nem tekintett el a pótdíjkövetelésétől, miután egy autós utólagosan bemutatta parkolójegyét.

MNO
2010. 05. 19. 13:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szabó Máté ombudsman – aki vizsgálata eredményéről szerdán közleményben tájékoztatta az MTI-t – megállapította azt is, hogy a parkolási társaság félrevezető tájékoztatást ad az ügyfeleinek azzal, hogy a honlapján azt a látszatot kelti, mintha nem lenne lehetőség a parkolójegy utólagos bemutatására. Az ombudsmanhoz egy autós fordult panasszal, mert az autó szélvédője mögé helyezett parkolójegye valószínűleg az ajtó becsukásakor lefordult, ám ezt nem vette észre. A BÖP pedig felszólította pótdíjfizetésre, de a parkolási társaság ügyfélszolgálatán a megváltott parkolójegy bemutatásakor nem gyakorolt méltányosságot.

Szabó Máté a vizsgálata során megállapította, hogy a pótdíjazás időpontjában a hatályos fővárosi közgyűlési rendelet nem szabályozta az utólagos bemutatást, bár kifejezetten nem is tiltotta azt. Az ombudsman szerint az alkotmányból és a polgári törvénykönyvből (Ptk.) következő általános jellegű követelmények – például a tisztességes eljáráshoz való jog és a jóhiszeműség – a parkolási társaságok eljárására is vonatkoznak. Ennek alapján pedig a parkolási társaságok nem zárkózhatnak el attól, hogy méltányosságból elengedjék vagy mérsékeljék a pótdíjat – közölte, hozzátéve, hogy álláspontja szerint a parkolási társaságnak a panasz kivizsgálását követően méltányosságból el kellett volna tekintenie követelésétől.

Az országgyűlési biztos megállapította azt is, hogy a BÖP honlapján a gyakran ismételt kérdések (GYIK) rovatában félrevezető a tájékoztatás, mivel azt a látszatot kelti, hogy nincs lehetőség a parkolójegy utólagos bemutatására. A GYIK funkciója éppen az, hogy összegyűjtse a leggyakrabban előforduló eseteket, problémákat, és ezáltal gyors tájékoztatást adjon az ügyfeleknek – idézte fel.

Szabó Máté arra kérte a BÖP ügyvezetőjét, hogy – mivel az eljárását szabályozó rendelet a méltányosság gyakorlásának lehetőségét nem zárta ki – gondoskodjon a panaszos által befizetett összeg visszatérítéséről, és a hatályos rendeletnek megfelelően haladéktalanul változtassa meg az internetes oldalon olvasható tájékoztatást.

(mti)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.