Televízióban reklámozzák az abortuszt

Médiatörténelmi „mérföldkő”: először hirdethet egy terhességmegszakítással foglalkozó szervezet a tévében Nagy-Britanniában – írja a The Times. Amerikában továbbra is tart a válság: egy Rhode Island-i kisváros vagyongondnokság alá került, Michigan egyik járása pedig marihuánaadóból finanszírozná rendőrségét és tűzoltóságát a helyi média jelentése szerint.

Kovács N. László
2010. 05. 20. 10:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

The Times (timesonline.co.uk)

Először népszerűsítheti szolgáltatásait televíziós hirdetésben egy terhességmegszakítással foglalkozó szervezet Nagy-Britanniában – írja a The Times. A hirdető Marie Stopes International (MSI) szerint céljuk nem az abortusz propagálása, csupán azt szeretnék, ha az emberek nyíltabban mernének beszélni a dologról, és nagyobb bizalommal keresnék őket.

Az Egyesült Királyságban a terhességmegszakítást szabályzó 1967-es törvény óta folyamatosan növekszik az abortuszok száma: mára majdnem 200 ezer ilyen beavatkozást végeznek évente, a statisztikák szerint minden harmadik nő vett már részt ilyen műtéten. A beavatkozást 24 hetes terhességig végzik el, két orvos ajánlása szükséges hozzá, és az egészségbiztosítási szolgálat (NHS) állja a költségeket. A 42 ezer tizenéves terhességének a fele abortusszal végződik.

A kritikusok szerint a megengedő szabályozás nem segít a biztonságos szex népszerűsítésében, így hátráltatja a fiatalkorban történő teherbeesések számának csökkenését. A brit számok európai szinten is magasak.

A hivatalos szervek az ez ellen való küzdelem jegyében tavaly engedélyezték az óvszerek televíziós reklámozását, a „fogamzás utáni” megoldások ügyében azonban a kérdés ellentmondásos volta miatt elhalasztották a döntést. A nemzetközi Marie Slopes Alapítvány, mely évi 65 ezer abortuszt végez el csak Nagy-Britanniában, ezek után kért jogi tanácsot, hogy hirdethet-e a létező szabályozás szerint a tévében. A csoport megkapta az engedélyt, így a „történelmi” reklám hétfőn este 10.10-től lemehet a négyes csatornán.

A hirdetés olyan nőket mutat majd, akiknek késik a menszeszük, és nem tudják, mit tegyenek – az MSI szerint a reklám üzenete ugyan minden nő számára egyértelmű, az „abortusz” szót mégsem használják, mivel nem szeretnék azt sugallni, hogy ez az egyetlen megoldás. „Évi 350 ezer hívást fogadunk” – magyarázza Julie Douglas, a szervezet marketingigazgatója. „Nem mindegyikből lesz terhességmegszakítás.” Médiaszakértők szerint a hirdetés legalább 300 ezer fontba kerülhetett.

Az abortusz ellen harcoló szervezetek felháborodással fogadták a hírt. „Egyszerűen képtelen vagyok elhinni, hogy ilyen megtörténhet” – mondja a Life nevű csoport felháborodott vezetője, Michaela Aston. „Hogy az abortuszszolgáltatók úgy hirdessék szolgáltatásukat, mintha csak egy új autó vagy mosogatószer lenne… ez az emberi élet teljes semmibe vétele!” A ProLife Alliance elnevezésű csoport vezetője szerint pedig a reklám korántsem olyan ártatlan, mint amilyennek az MSI beállítja: „Egy abortuszreklám célja egyértelműen az abortusz reklámozása” – fogalmaz a szóvivő. Az abortuszellenes csoportok jogi lépéseket ígérnek.

WPRI (wpri.com), Click On Detroit (clickondetroit.com)

Továbbra is tart a válság: egy Rhode Island-i kisvárost vagyongondnoki irányítás alá helyeztek, egy michigani járás pedig marihuánafarm telepítésével oldaná meg pénzügyi gondjait – írja a két helyi hírszolgálat.

A Rhode Island-i, körülbelül 20 ezer lelket számláló Central Fallst vagyongondnok felügyelete alá helyezte a fellebviteli bíróság, miután a város vezetői bejelentették, hogy a település teljesen eladósodott. Central Falls James Diossa városi tanácsnok szerint 3 millió dolláros hiánnyal küzd, amiért a politikus szerint főként a megcsappant állami támogatás és a helyi börtön által fizetett díjak csökkenése felelős.

„Bármi történik is ezentúl Central Fallsban, szükség lesz hozzá az én jóváhagyásomra” – mondta a városka felügyeletével megbízott Jonathan Savage. Az ő hálátlan feladata lesz a település adósságának megszüntetése – amilyen módszerrel csak lehetséges.

A michigani Frenchtown járás vezetője üdvözölné a helyszínen létesítendő marihuánafarmot. A vidéki ültetvény ötletével egy floridai kereskedő állt elő – mindkét államban legális ugyanis az orvosi célú marihuánafogyasztás. Jim McDevitt szerint a beruházás évi mintegy 600 ezer dolláros bevételt jelentene a járásnak, ráadásul legalább 30 munkahelyet teremtene.

A járásfelügyelő egyedül a jogi bonyodalmaktól tart. „Az ügyészség most igyekszik kikérni az állami vezetés véleményét, a beruházás csak ezután kezdődhet el” – nyilatkozta a férfi. Az adóból befolyó várt havi 50 ezer dollár McDevitt szerint sokat segítene a rendőrség és a tűzoltóság finanszírozásában.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.