Dubaj dacol a válsággal

Dubaj a világgazdasági válság idején sem tágít „magasabbra, gyorsabban, messzebbre” stratégiájától: a súlyosan eladósodott emirátusban megnyílt és megkezdte a menetrendszerű járatok kiszolgálását az új Al Maktum repülőtér.

MNO
2010. 06. 28. 11:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A légikikötő 2017-re, mire az összes terminál és mind az öt kifutópálya elkészül, a világ legnagyobb repülőtere lesz. Az üzemkezdet azonban ennél lényegesen szerényebb keretek között zajlott le. A repteret eddig mindössze 12 cargo társaság vette fel célállomásai sorába. Az Al Maktum 40 kilométerre fekszik Dubaj „régi” repterétől.

Amennyiben a kivitelezési tervet az állami vállalatok magas adósságai ellenére is az eredeti elképzeléseknek megfelelően valósítják meg, a reptér éves forgalmi kapacitása 160 millió utas és 12 millió tonna teheráru lesz. Összehasonlításképpen a legnagyobb német reptér, a frankfurti teherforgalmi kapacitása évi 1,8 millió tonna.

Befektetők továbbra sincsenek valami nagy bizalommal a dubaji ingatlanpiac iránt, az emirátus logisztikai központként játszott szerepével szemben azonban lényegesen pozitívabb álláspontot képviselnek.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.