Deutsch Tamás módosító javaslatai arra irányultak, hogy a régiók aktívan bekapcsolódhassanak a kutatás-fejlesztési programokba, továbbá hogy váljék lehetővé a határ menti régiók sajátosságaiban rejlő gazdasági, társadalmi lehetőségek kihasználása. Surján László indítványával a valós igényekhez kialakított szakképzések kialakításának elősegítését, illetve a szakközépiskolai oktatás megerősítését tűzte ki célul – olvasható a két politikus által megfogalmazott közleményben. E javaslatok elfogadásával a bizottság egyöntetűen kiállt a régiók kutatás-fejlesztésben betöltött szerepének elősegítése, valamint a munkavállalók földrajzi mobilitásának biztosítása mellett. Ugyancsak a magyar néppárti képviselők indítványa alapján foglalt állást a szakbizottság a szakmai képzések, tanfolyamok igényalapú szervezését illetően.
Deutsch Tamás a vitában felhívta a figyelmet, hogy a magas munkanélküliséggel sújtott határ menti régiókban kulcsfontosságú a megfelelő infrastruktúra megteremtése, mely egyértelműen hozzájárul a határ menti gazdasági kapcsolatok megerősítéséhez s ezáltal a foglalkoztatás elősegítéséhez.
Surján László kiemelte: az egész életen át tartó tanulás fogalma nem azt jelenti az unióban, hogy munka nélkül maradt vájárokból kell ápolónőket képezni, hanem hogy világos munkahely-teremtési céllal, a piac igényeit felmérve biztosítani a szakképzéseket. Ehhez az igényhez kapcsolódik az is, hogy helyre kell állítani, illetve meg kell erősíteni a szakközép-iskolai oktatás színvonalát is. „Nem az a cél ugyanis, hogy az aktuális társadalmi divatnyomás miatt diplomás munkanélküliek tömege kerüljön évente az utcára” – fogalmazott Surján, aki hozzátette: a cél, hogy a fiatalok olyan képzésben vehessenek részt, melyet szabadon választanak, s ami a jövőben boldogulást biztosít számukra.
Egy felmérésből kiderül, a magyarok többsége büszke a magyarságára














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!