Ha megszűnik a vállalkozás, elúszik a pénzünk

Kevés az esély a fogyasztói jogérvényesítésre, ha egy vállalkozás megszűnik, az idevonatkozó GKM-rendelet alapján ugyanis a jótállási, szavatossági jogokat csak közvetlenül a forgalmazóval szemben lehet érvényesíteni – közölte a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) kedden.

MNO
2010. 08. 10. 10:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hatályos jogszabályok szerint sem a fogyasztóvédelmi hatóságok, sem a békéltető testületek, sem a bíróságok nem tudnak fellépni a megszűnő vállalkozásokkal szemben – hívja fel a figyelmet a FEOSZ.

A szövetség szerint a jogérvényesítés egyetlen lehetősége ha csak az adott üzlet szűnt meg, de a vállalkozás még működik. Ebben az esetben a vállalkozás másik üzletét fel lehet keresni, vagy írásban is el lehet juttatni a vállalkozás székhelyére a panaszt, de ez sok utánajárást igényelhet a fogyasztótól – tájékoztat a közlemény.

Pillanatnyilag nincs megoldás az ilyen helyzetekre, hosszú távon a kormány vállalkozásbarát politikája segíthet, valamint a fogyasztói tudatosság, hiszen akár ruházati termékek, akár műszaki cikkek esetén bekövetkezhet ez a nem kívánt helyzet, ugyanígy akár webes áruházak esetében is előfordulhat – áll a közleményben.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.