A jövedelem egyharmada megy el lakhatásra

A németek jövedelmük közel egyharmadát költik lakhatásra: havi szinten a lakbér vagy a lakáshitelek törlesztése, illetve a közüzemi díjak 2008-as adatok szerint mintegy 730 eurót jelentenek. (Magyarországon a lakhatáshoz kapcsolódó és a közüzemi szolgáltatások a hiteltörlesztés nélkül is 20 százalék körüli súllyal szerepelnek a fogyasztói kosárban.)

MNO
2010. 09. 24. 11:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kiadások között a második „legsúlyosabb” a közlekedés: az autójukra, tömegközlekedésre, nyaralásuk során a közlekedésre havi átlagban 328 eurót költenek, ez az összjövedelem 14,6 százaléka. (Magyarországi átlagban üdülésre 2 százaléknál is kevesebb jut, egyedül üzemanyagra pedig a vásárolt összfogyasztás 5,5 százaléka megy el.)

Élelmiszerre, italra, dohányárura 321 euró, a jövedelem 14,3 százaléka megy el havonta a német háztartásokban. (Ez Magyarországon 32,7 százalékos arányt képvisel a lakossági vásárlásokból.) Egyéb, nem közvetlenül a fogyasztást szolgáló kiadások – például a biztosítás, a kamattörlesztés, a kultúra – 408 eurót tesznek ki átlagosan, míg a megtakarítások havi átlag 312 euróval ugyancsak 14 százalék körül vannak. Összességében havonta 2245 eurót költenek a németek: Nyugat-Németországban 2333 eurót, az ország keleti felében ennél még mindig 20 százalékkal kevesebbet, 1857 eurót.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.