A baleset során személyi sérülés nem történt, a pályában és a járműben 210 millió forint értékű kár keletkezett.
A MÁV a vizsgálat nyomán szigorította az ilyen vasúti kocsik kerekének beszerzését, átvizsgálását és óránként 120 kilométerben maximálta a megengedett legnagyobb sebességet. A sebességkorlátozás gyakorlatilag nem hosszabbítja meg a menetidőt – mondták a megkérdezett szakértők.
A MÁV-közlemény utal arra, hogy 2006-ban a vasúttáraság 300 darab, német jelzésű vasúti kocsit vásárolt. Az ezekhez tartozó keréktárcsák 70 százaléka ukrán termék ugyan, de német jelzésű, így a minősége megfelel a német szabványnak. Ezzel a MÁV cáfolta azt a híresztelést, hogy a rossz minőségű ukrán gyártmány miatt történt a baleset.
A műszaki vizsgálat azt állapította meg, hogy a fékezés nyomán keletkezett hő miatt repedt meg a keréktárcsa, amit a „kalapácsütésre adott hangválaszon alapuló naiv diagnosztika” nem fedhetett fel. A MÁV elrendelte, hogy a kerekek eddig havonta szokásos ultrahangos vizsgálatát háromhetente, a kötelező műhelyi vizsgálatok során végezzék el.
(MTI)

Fidesz-frakció: Nemzetbiztonsági kockázatot jelenthetnek a Tisza Párt ukrán kapcsolatai