Eltört a keréktárcsa, kisiklott a vonat

A vasúti kocsi keréktárcsájának törése okozta 2010. április 19-én este a Budapest–Hegyeshalom vonalon közlekedő gyorsvonat egyik kocsijának kisiklását Tatabánya és Tata között – közölte a MÁV a lezárult műszaki vizsgálat eredményét szerdán.

MNO
2010. 09. 22. 13:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A baleset során személyi sérülés nem történt, a pályában és a járműben 210 millió forint értékű kár keletkezett.

A MÁV a vizsgálat nyomán szigorította az ilyen vasúti kocsik kerekének beszerzését, átvizsgálását és óránként 120 kilométerben maximálta a megengedett legnagyobb sebességet. A sebességkorlátozás gyakorlatilag nem hosszabbítja meg a menetidőt – mondták a megkérdezett szakértők.

A MÁV-közlemény utal arra, hogy 2006-ban a vasúttáraság 300 darab, német jelzésű vasúti kocsit vásárolt. Az ezekhez tartozó keréktárcsák 70 százaléka ukrán termék ugyan, de német jelzésű, így a minősége megfelel a német szabványnak. Ezzel a MÁV cáfolta azt a híresztelést, hogy a rossz minőségű ukrán gyártmány miatt történt a baleset.

A műszaki vizsgálat azt állapította meg, hogy a fékezés nyomán keletkezett hő miatt repedt meg a keréktárcsa, amit a „kalapácsütésre adott hangválaszon alapuló naiv diagnosztika” nem fedhetett fel. A MÁV elrendelte, hogy a kerekek eddig havonta szokásos ultrahangos vizsgálatát háromhetente, a kötelező műhelyi vizsgálatok során végezzék el.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.