A fenti beruházások letelepedése után azonban mintha megállt volna a fejlődés a gépipari fejlesztések terén hazánkban. Az elmúlt nyolc évben pedig – a Mercedes megjelenését leszámítva – kifejezetten elkerültek bennünket a nagy bejelentések. Pedig az ezredforduló óta eltelt időben tágabb térségünkben, Közép-Európa keleti felén az egész kontinens autóipara szempontjából meghatározó fejlemények történtek. A korábbi trend, hogy a nagy nyugati autógyárak kelet felé terjeszkedtek, kiegészült a feltörekvő távol-keleti, különösen koreai márkák megjelenésével. Ez a koreai új hullám abban haladja meg a korábbi hasonló expanziókat, hogy nem olcsó, technikai színvonalát tekintve második-harmadik vonalba tartozó autókat állítanak elő és kínálnak a kispénzű exszocialista országok vásárlóinak, hanem világszínvonalat telepítettek – sajnos nem hozzánk, hanem a környező országokba.
A teljes cikket itt olvashatja.
(Magyar Nemzet, 2010. szeptember 24.)

Orbán Viktor: Ha megvalósulna az ukránok terve, akkor az áramszámlája mindenkinek a duplájára növekedne