Jól fogynak a saját márkás termékek

Az élelmiszer-kereskedelemi láncok mintegy 165 milliárd forint forgalmat értek el saját márkás termékeikkel az idén az első félévben Magyarországon, ami 2 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában – közölte a Nielsen piackutató vállalat hétfőn.

MNO
2010. 09. 06. 15:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közleményük szerint a kereskedelmi márkák részaránya a legnagyobb, 48 százalék az állateledelnél, ugyanez a mutató a mélyhűtött élelmiszernél és háztartási papírárunál 43-43 százalékot tesz ki.

Miközben a Nielsen által mért 90 élelmiszer kategóriánál a forgalom összességében 4 százalékkal csökkent, és 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum eladása stabil maradt az idei első hat hónapban, addig a kereskedelmi márkák piaci részesedése az élelmiszernél 22 százalékról 23-ra, vegyiárunál pedig 16-ról 17 százalékra emelkedett az első félévben az előző év azonos időszakához képest.

A Nielsen kimutatása szerint ahol a gyártói márkák erősek, ott a kereskedelmi márkákból az átlagosnál kevesebbet adtak el. Így például égetett szeszesital, kávé és tea, valamint az édességek eladásából 14-17 százalék jutott a láncok saját márkáira, ennél is alacsonyabb, 6-11 százalék a részarány a hajápolási, szájápolási és testápolási termékeknél, valamint háztartási tisztítószereknél.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.