A két vasúti pálya alatt is áthaladó építmény hossza 638 méter, a két rámpa vége közötti szakasz 508 méteres. A kétszer egysávos létesítményhez gyalog- és kerékpárút is kapcsolódik. A 2,178 milliárdos beruházás része a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd szakasz korszerűsítésének, amelynek 48,6 milliárd forintos számlájából 41,3 milliárdot uniós forrásból finanszíroznak. A felújítás egyebek mellett lehetővé teszi, hogy a mostani másfélszeresére, óránként 120 kilométeresre növeljék a pályasebességet, valamint befejeződik a vonalak villamosítása.
Fodor Tamás (Fidesz) polgármester arról beszélt: a 2012 első feléig tartó munkálatok befejeződése után gyorsabban és kényelmesebben lehet majd átjutni Sopron vasúttól északra és délre fekvő részeire, miközben a megépülő aluljáró segít tehermentesíteni a belvárost az átmenő forgalomtól. Megemlítette: a környezet terhelése is csökken azzal, hogy nem áll járművek sora a sorompó előtt, amely naponta átlagosan nyolc órán át van leeresztve.
(MTI)

Kiderült, ki lehetett az ukrán kémbotrányban érintett magas rangú magyar katonai vezető