A társaság közlése szerint 2014 közepére fejeződnek be az egységes európai vonatbefolyásoló rendszer (European Train Control System – ETCS) kiépítésének munkálatai. A kivitelezés előkészítése már a múlt év közepén lezárult, a kivitelező kiválasztására vonatkozó pályázatot várhatóan a jövő évben írják ki. A tervezett telepítési munkálatok 101 kilométer hosszú vasútvonalat érintenek a magyar–szlovén határon fekvő Bajánsenye és a Veszprém megyei Boba között.
Az új biztonsági rendszer elsődleges feladata a vonatok közlekedésének felügyelete, a vasúti forgalom biztonságának garantálása. Ha a mozdonyvezető a rendszer figyelmeztetését követően nem csökkenti a sebességet megfelelő mértékben, ha a sebesség eleve túl magas, illetve ha a vonat megállásra vagy sebességcsökkentésre utasító jelző felé közelít, a rendszer automatikusan bekapcsolja az üzemi féket, szükség esetén a vészféket is.
A projekt a Közlekedés operatív program (KÖZOP) részeként valósul meg az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával. A Bajánsenye–Boba vasútvonalon az ETCS 2 rendszer telepítésére jutó összes támogatás bruttó 7,24 milliárd forint, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig európai uniós támogatás – közölte a NIF.
(MTI)

Tiszta vizet öntünk a pohárba – ennyibe kerül egy lángos a Balatonnál