Hosszú távú uniós stratégiát sürgetnek

Az Európai Uniónak (EU) hatékony hosszú távú politikai és gazdasági stratégiára van szüksége – véli egy, az Európa 2020 programról Brüsszelben, hétfőn bemutatott tanulmánykötet.

MNO
2010. 10. 05. 5:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A lisszaboni stratégiától az Európa 2020 stratégiáig című kötet egyik szerzője, Andor László foglalkoztatási és szociálpolitikai EU-biztos – a program európai bizottsági felelőse – egyebek között azt hangoztatta, hogy miközben a következő évtizedben továbbra is kiemelt figyelmet kell fordítani a versenyképességre, nem szabad feladni az eddig elért szociális eredményeket sem.

Az uniós biztos a magyar kulturális intézetben tartott bemutatón az EU 2020 stratégia újdonságaiként említette a szegénység elleni célzott küzdelmet, valamint az úgynevezett zöld (a fenntartható, környezetbarát iparágakban létesítendő) munkahelyek teremtésére törekvést. Az angol nyelvű kötet Vértes András és Ágh Attila szerkesztésében jelent meg. Ágh Attila – aki egy hosszú tanulmányt szerzőként is jegyez – a bemutatón emlékeztetett arra, hogy az Európai Unió közelgő magyar soros elnöksége alkalmából megjelent sorozat negyedik kötetéről van szó. Megemlítette, hogy hamarosan bemutatják a Duna-stratégiával foglalkozó könyvet is.

Jelen volt a bemutatón két másik szerző, a téma neves egyetemi oktatói. Maria Joao Rodrigues, a 2000–2010 közötti időszakra vonatkozó lisszaboni stratégia egyik kezdeményezője egyebek között azt emelte ki, hogy az uniónak a hatékonyság javításához inkább ösztönzőkre van szüksége, mint szankciókra. Janine Goetschy pedig azt tartotta fontosnak, hogy a célkitűzések teljesítéséhez mozgósítsák jobban a vállalati szférát.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.