Megszállták a Dunát az evezősök + Képek

Mintegy százötven résztvevővel zajlott a Levegő Munkacsoport, a Magyar Evezős Szövetség és a Magyar Kajak-Kenu Szövetség által szombat délután szervezett tömeges vízi felvonulás. A harmadik alkalommal megrendezett Evezős Critical Mass a szelíd vízi tömegsportok és a vízi turizmus fontosságára kívánta felhívni a figyelmet – közölte a Levegő Munkacsoport.

MNO
2010. 10. 02. 17:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szervezet közleménye felidézi, hogy az evezés már Széchenyi idejében is népszerű volt. A főváros térségében a két világháború között különösen élénk volt a vízi élet, de az előző rendszerben is sokan eveztek, kajakoztak, kenuztak. A rendszerváltás után azonban egyre nehezebb helyzetbe kerültek a klubok és a túrázók. A vízpartok beépítése, a csónakházak eltűnése és a motoros járművek komoly gondot okoznak a szelíd vízi sportok kedvelőinek. Ezért volt a tavaly két alkalommal is megrendezett demonstráció jelszava: „Evezzünk együtt a vízpartokért”.


A sok nehézség után az idei évben kedvező változások történtek. Egyrészt üzemelni kezdett Csepelen a szennyvíztisztító, amely lényegesen javítja a Duna vízminőségét a főváros térségében, másrészt az unió januárban döntött az Európai Duna Régió (EDR) létrehozásáról, és utasította az Európai Bizottságot, hogy az év végéig készítse el az EDR Stratégiáját. Ezt 2011-ben, a magyar elnökség ideje alatt az Európai Parlament elé kell terjeszteni – írják.


A Magyar Kajak-Kenu Szövetség sok részből álló projektjavaslatot dolgozott ki a stratégiához, amelyek lefedik az oktatás és a turizmus széles területét, és nemzetközi együttműködésre is lehetőséget kínálnak. Az Evezős Critical Mass szervezőinek javaslatai az új Széchenyi-tervhez is kapcsolódnak. A Duna – és általában az ország vizeinek – páratlan sportolási-oktatási és turisztikai lehetőségeit kívánják jobban hasznosítani, hogy az itt élők és ide látogatók ne csak passzív szemlélői legyenek a csodálatos panorámának, a földrajzi-természeti adottságoknak. Mindez azért is fontos, mert a hajózás a budapesti tömegközlekedés része lehetne, ahogy az a Levegő Munkacsoport „Hagyd otthon az autódat” néven futó kampányában is többször elhangzott. A Duna fontos helyszíne és eszköze lehet a nevelésnek, az egészség megőrzésének, a gazdaságnak és a munkahelyek teremtésének, és nem utolsó sorban a tömegközlekedésnek. Ám ahhoz, hogy mindez megvalósuljon, közös szabályozásra, hosszú távú tervezésre és a források összehangolására van szükség – olvasható a kommünikében.





Fotók: Tóth Tibor/Magyar Nemzet

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.