A november 22-től hatályos rendeletmódosítás alapján új szervezeti felépítésű Bormarketing Bizottság jön létre. A tagokat a jövőben a miniszter nevezi ki a borász- és a marketingszakemberek közül. Így a tárcavezető döntésével az állam fokozott felelősséget vállal az anyagi források hatékony felhasználásáért – tartalmazza a Vidékfejlesztési Minisztérium közleménye.
A közlemény szerint átalakul az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Bormarketing Bizottság együttműködése is. A testület munkájában ezentúl ugyanis részt vesz az AMC egy tagja is, aki a titkári teendőket látja el. Ezzel az Agrármarketing Centrum nemcsak a végrehajtásért felel, hanem a döntéshozatalban, a javaslatok előkészítésében is szerepet vállal, így a két szervezet közötti együttműködés a jövőben hatékonyabbá válhat. A minisztérium célja a rendeletmódosítással, hogy felgyorsítsa a bormarketingforrások eredményes felhasználását, a magyar bor piaci pozícióinak megerősítését.
A VM közleménye emlékeztet arra: a termelők jelenleg marketingcélokra kötelező járulékot fizetnek minden, Magyarországon forgalomba hozott bor után. A minőségi boroknál ez az összeg literenként 10, egyéb esetekben 5 forint. Ezért jogos az a termelői elvárás, hogy a befizetésekből keletkező pénzügyi forrást az állam eredményesen és hatékonyan használja fel. Ugyanakkor az elmúlt időszakban a bormarketingprogramok kidolgozása és végrehajtása megtorpant, a szakmai szervezetek közötti nézeteltérések egyre súlyosabbá váltak. A döntés-előkészítésben részt vevő, javaslattevő Bormarketing Bizottság és a végrehajtásért felelős Agrármarketing Centrum (AMC) között az együttműködés nem volt mindig eredményes – állapítja meg a VM.
Ezért kezdeményezte Fazekas Sándor a rendelet módosítását, a vidékfejlesztési tárca azt szeretné, hogy – az egyértelmű felelősségi viszonyok megteremtésével – a bortermelők érzékeljék a kötelezően befizetett járulékuk sikeres hasznosulását.
(MTI)

Milliárdos osztalékkal a zsebében panaszkodik a sanyarú helyzetre a 24.hu tulajdonosa