Átalakul a bormarketing, javítanák a piaci pozíciókat

A hatékonyabb bormarketing érdekében Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter módosította a bor forgalomba hozatali járulékáról szóló rendeletet – tájékoztatott a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) pénteken.

MNO
2010. 11. 19. 16:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A november 22-től hatályos rendeletmódosítás alapján új szervezeti felépítésű Bormarketing Bizottság jön létre. A tagokat a jövőben a miniszter nevezi ki a borász- és a marketingszakemberek közül. Így a tárcavezető döntésével az állam fokozott felelősséget vállal az anyagi források hatékony felhasználásáért – tartalmazza a Vidékfejlesztési Minisztérium közleménye.

A közlemény szerint átalakul az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Bormarketing Bizottság együttműködése is. A testület munkájában ezentúl ugyanis részt vesz az AMC egy tagja is, aki a titkári teendőket látja el. Ezzel az Agrármarketing Centrum nemcsak a végrehajtásért felel, hanem a döntéshozatalban, a javaslatok előkészítésében is szerepet vállal, így a két szervezet közötti együttműködés a jövőben hatékonyabbá válhat. A minisztérium célja a rendeletmódosítással, hogy felgyorsítsa a bormarketingforrások eredményes felhasználását, a magyar bor piaci pozícióinak megerősítését.

A VM közleménye emlékeztet arra: a termelők jelenleg marketingcélokra kötelező járulékot fizetnek minden, Magyarországon forgalomba hozott bor után. A minőségi boroknál ez az összeg literenként 10, egyéb esetekben 5 forint. Ezért jogos az a termelői elvárás, hogy a befizetésekből keletkező pénzügyi forrást az állam eredményesen és hatékonyan használja fel. Ugyanakkor az elmúlt időszakban a bormarketingprogramok kidolgozása és végrehajtása megtorpant, a szakmai szervezetek közötti nézeteltérések egyre súlyosabbá váltak. A döntés-előkészítésben részt vevő, javaslattevő Bormarketing Bizottság és a végrehajtásért felelős Agrármarketing Centrum (AMC) között az együttműködés nem volt mindig eredményes – állapítja meg a VM.

Ezért kezdeményezte Fazekas Sándor a rendelet módosítását, a vidékfejlesztési tárca azt szeretné, hogy – az egyértelmű felelősségi viszonyok megteremtésével – a bortermelők érzékeljék a kötelezően befizetett járulékuk sikeres hasznosulását.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.