Kevesebbet költenek autóra az európaiak

Októberben 8,1 százalékkal, 3682-re nőtt, míg az év első tíz hónapjában 31,2 százalékkal, 36 368-ra csökkent az eladott új autók száma Magyarországon az előző év azonos időszakához viszonyítva.

MNO
2010. 11. 19. 7:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Jato Dynamics autópiaci információkat nyújtó cégcsoport pénteken ismertetett adatai szerint Európában októberben 16,2 százalékot, január–októberben pedig 4,6 százalékot esett az új autók piaca. A Jato Dynamics szerint az európai „öt nagy” – Nagy-Britannia, Németország, Spanyolország, Franciaország és Olaszország – kivétel nélkül a piac csökkenésről számol be, míg a kelet-közép-európai piacok általánosságban, néhány kivétellel, egyre jobban teljesítenek.

A súlyos gazdasági gondokkal küzdő Írország 114,7 százalékkal teljesítette túl októberben a tavaly ilyenkori újautó-eladásait. Ez elsősorban a még futó roncsbeszámítási programjuknak köszönhető, ami tavaly ilyenkor még nem volt elérhető – írta a Jato Dynamics.

Észtországban a növekedés 46,6 százalék, Lengyelországban 19,6, Szlovákiában pedig 10,2 százalék volt idén októberben. A kelet-európai régióban tapasztalható volumennövekedés ugyan nem elég ahhoz, hogy a teljes kontinens viszonylatában éreztesse a hatását, az viszont jó jel, hogy a válságtól leginkább sújtott országokban már egyértelműen megindult a fejlődés – vélte a Jato Dynamics.

Az Európa tíz legsikeresebb márkáját tömörítő toplista nyolc szereplőjének eladásai elmaradtak a tavaly ilyenkori eredményeiktől, egyedül a BMW (6,3 százalék) és az Audi (1,4 százalék) ért el növekedést. A legtöbbet Volkswagenből adtak el, legkeresettebb modelljei a Golf és a Polo Európában.

A közlemény szerint a válság ellenére nagyon sikeresek a nagyméretű prémium modellek, amelyek értékesítési darabszámai folyamatosan nőnek. Az 5-ös BMW-ből 68 százalékkal több fogyott idén októberben, mint tavaly, a Land Rover Range Roverből és a Mercedes E osztályból pedig 40,8 százalékkal, illetve 12,7 százalékkal került több forgalomba.

A Jato Dynamics szerint az év első tíz hónapjának kumulatív eladási számait vizsgálva a magyar piacnál csak a görög fest rosszabb képet. E két országban az idei év első tíz hónapjában 31,2, illetve 32,3 százalékkal fogyott kevesebb autó, mint a tavalyi, már javában válsággal sújtott év azonos időszakában.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.