A közlemény szerint az Aeroviva azért kényszerült megszüntetni a működését, mert egyrészt csak feleannyi utas fizetett be a chartergépekkel szervezett utakra, mint amennyivel gazdaságosan működtetni lehetett volna a járatokat. Másrészt a chartergépeket üzemeltető Travel Service Kft. nem tudta beszerezni az útmegszakításokhoz szükséges engedélyeket, s erről csak pár nappal az első járat indulása előtt küldött értesítést. Harmadrészt a társaság forgalma az elmúlt években jelentősen csökkent, így több száz millió forintos veszteséget halmozott fel. A társaság érvényes vagyoni biztosíték biztosítással rendelkezik, ezért az utasok felé a biztosító köteles helytállni – áll a közleményben.
A Travel Service Kft. ügyvezető igazgatója Farkas Attila kedden cáfolta az Aeroviva állítását. Kijelentette: az Aeroviva közleményében a Travel Service Kft.-ről közölt állítás valótlan, a Travel Service rendelkezik minden engedéllyel, amely a repüléshez, a le- és felszálláshoz, az útmegszakításhoz szükséges. Elmondta: 9200, az Aeroviva által lekötött utazási hely kapacitásból az Aeroviva mindössze 2000 helyet tudott értékesíteni. A Travel Service gépei már a helyszíneken voltak, az Aeroviva azonban nem fizette ki ezeket a járatokat – tette hozzá.
Az MTI korábban hírt adott arról, hogy eljárást indított a BRFK az Aeroviva utazási iroda csődjével összefüggésben, okirattal való visszaélés és más bűncselekmények elkövetésének megalapozott gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen. A csődbe jutott utazási iroda előzőleg honlapján jelentette be, hogy december 20-tól megszünteti utazásszervezői és utazásközvetítői tevékenységét. Az akkori közlemény szerint a cég mindent megtett annak érdekében, hogy ezt a helyzetet elkerülje, de ez a jelenlegi gazdasági helyzetben nem sikerült.
Az iroda engedélyét a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) visszavonta, és jogszabálysértés miatt törölte az utazási vállalkozók hatósági nyilvántartásából.
(MTI)
Megható pillanatokat élt át Kapu Tibor Houstonban
