A közlekedési témáért felelős EU-miniszterek találkozójának margóján aláírt dokumentum felsorolja a Hegyeshalom–Budapest–Arad–Bukarest–Constanta/Temesvár–Craiova–Szófia–Szaloniki–Athén útvonalon vezető, a 22. számú kiemelt európai uniós vasúti TEN-T projekt részét képező fővonal már elkészült és 2015-ig elkészülő szakaszait, valamint hangsúlyozza a pályaállapotok javításának fontosságát.
A dokumentum célként azonosítja a teher- és személyszállítás minőségének fejlesztését, és a 2007–2020 között rendelkezésre álló uniós társfinanszírozási források hatékony felhasználását. A tárca közleményéből kiderül, a nyilatkozat szerint az érintett minisztériumok és pályaműködtetők kijelölt képviselői évente kétszer, a közlekedésért felelős miniszterek pedig először 2011 decemberében találkoznak a projekt megvalósításában elért eredmények áttekintése érdekében.
A brüsszeli miniszteri találkozón Völner Pál ismertette a jövő fél évben soros magyar EU-elnökség terveit is. A meghatározó közlekedési témák között említette a 2011–2020. évi közlekedéspolitikai javaslatgyűjtemény (fehér könyv) előkészítésének folytatását, a Transzeurópai Közlekedési Hálózat felülvizsgálatát és a közúti közlekedésbiztonsági csomag továbbvitelét. Az államtitkár közlése szerint fontos döntésekre, érdemi előrehaladásra számít a belvízi hajózást, az első vasúti jogszabálycsomagot és a nehéz tehergépjárművek infrastruktúra-használati díjairól szóló (úgynevezett Eurovignette) irányelv módosítását érintő közösségi feladatokban is.
Völner Pál azt is jelezte: a következő fél évre tervezett két brüsszeli formális tanácsülés mellett a magyar elnökség egy informális közlekedési miniszteri találkozót is tervez februárban Gödöllőn. További két, magas szintű magyarországi konferencián pedig légiközlekedési és hajózási témákban tárgyalnak majd a tagállamok képviselői.
(MTI)

„Mentálisan visszamaradott véglények” – Azahriah beárazta a Fidesz-szavazókat