Az egyik beszállító vezetője október végén mondta el a Célpontnak, hogyan működött a kenőpénzes rendszer az állami cégeknél. A férfi üzlettársa éveken keresztül állt szerződésben a Fővárosi Közterület-fenntartóval és az állami tulajdonban álló Magyar Közút Nonprofit Zrt.-vel. „Előre meghatározott, hogy egy 800 ezer forintos gépet 3 millió 800 ezer plusz áfán kell bevinni, és abból visszajut körülbelül 500 ezer forint zsebbe” – fogalmazott a cégvezető.
Az igazán nagy pénz a tanulmányokban volt, amelyeket az autóvillamossági vállalkozástól rendelt meg az előző ciklusokban a gazdasági tárca felügyelete alá tartozó Magyar Közút. A Hír TV-nek nyilatkozó cégvezető azt mondta: kétszer 15 millió forintot utalt el a Magyar Közút egy tanulmány elkészítéséért, holott a cégnél nem is volt olyan alkalmazott, aki meg tudta volna azt csinálni, végül megbíztak egy embert, aki 600 ezer forintért elkészítette nekik.
Az állami cégnél azóta lezárult a belső vizsgálat. „A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2010 júliusában kinevezett új vezetése átvilágította a cég addigi tevékenységét. A belső vizsgálat a közelmúltban lezárult, annak eredményét továbbítottuk az illetékes szerveknek, akik ezután megtették, illetve megteszik a szükséges lépéseket” – mondta a Hír TV-nek Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs csoportvezetője.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a belső vizsgálat milyen szabálytalanságokat tárt fel, és azt sem, hogy annak eredményét hova továbbította a közút, a Budapest Rendőr-főkapitányságra eddig nem érkezett feljelentés.
(HírTV)

Csak a legokosabbak érnek el 7 pontot ebben a vegyes műveltségi kvízben