650 milliárdból teremtenék meg a 21. századot

A következő évek fejlesztései a 21. századi vasút megteremtéséről is szólnak – hangsúlyozta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára pénteken a Budapest-Déli pályaudvar és a Budapest–Nagykanizsa vasútvonal átadásának 150. évfordulója alkalmából rendezett ünnepségen, Budapesten.

MNO
2011. 04. 01. 11:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az államtitkár emlékeztetett arra, hogy jelenleg is folynak vasúti pályafelújítások, és 2015-ig főleg európai uniós forrásokból 650 milliárd forint fejlesztés valósul meg. Völner Pál ünnepi beszédében kitért arra, hogy az Európai Unió nemrégiben hozta nyilvánosságra a közlekedési fehérkönyvet, amely 2050-ig az európai közlekedést meghatározó stratégiai célokat fogalmazza meg, és ennek egyik legfontosabb eleme a vasúti közlekedés erősítése.

Cél az elismertség visszaállítása

Nagy Gábor Tamás I. kerületi polgármester ünnepi beszédében kiemelte, hogy a 150 évvel ezelőtt átadott vasútvonal nemcsak gazdasági vállalkozás volt, hanem modernizációs, civilizációs kérdés is, a nemzeti vasút pedig a magyar identitáshoz is hozzájárul. Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az ünnepségen hangsúlyozta, hogy céljuk a nemzeti vasúttársaság és a vasutasság társadalmi elismertségének visszaállítása.

Ehhez a vasúti közlekedést az utasok számára vonzóvá kell tenni a szolgáltatás színvonalának emelésével, amelyhez fejlesztéseket kell végrehajtani uniós források bevonásával, továbbá szükséges a vasúttársaság fenntartható finanszírozásának megteremtése az adósságrendezés mellett. Az Új Széchenyi-tervvel és a Széll Kálmán-tervvel összhangban készül a fejlesztéseket is magában foglaló vasúti stratégia, amelyet hamarosan nyilvánosságra hoznak, és amelyről társadalmi egyeztetést tartanak – mondta Szarvas Ferenc.

A közösségi közlekedési stratégiára vonatkozó kérdésre válaszolva Völner Pál az MTI-nek elmondta, hogy jelenleg munkaanyagként van a szaktárca előtt a MÁV-stratégia, amely a közösségi közlekedési stratégia része. Amikor megszületik a döntés a vasútról, akkor eldőlnek azok az alapvető kérdések, amelyek a busz és egyéb közlekedési módokra is kiterjednek. Ezt megelőzően a főváros közlekedési helyzetének rendezését és a források allokációját is meg kell oldani.

Az államtitkár szerint várhatóan a nyár környékén lesz meg a közösségi közlekedési stratégia. A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum vándorkiállítást rendezett a 150. évforduló alkalmából, amelyet pénteken nyitottak meg a Déli pályaudvarnál. A vándorkiállítást az ország több pontján is bemutatják.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.