A minőségi élelmiszerekre van igény

A külföldi és már a hazai turisták is elsősorban a minőségi élelmiszereket keresik a Balaton régiójában, sokan meglepődnek viszont azon, hogy egyetlen halpiac sincs a térségben, és alig találni őstermelői vagy biopiacokat – derül ki a Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft. elemzéséből, amelyet csütörtökön juttatott el az MTI-hez.

MNO
2011. 04. 14. 16:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Horváth Orsolya, az önkormányzati alapítású szervezet ügyvezető igazgatója az MTI érdeklődésére elmondta: az elmúlt években szerzett tapasztalatok, a vendégektől származó visszajelzések mutatták azt, hogy az ide látogató osztrák és német turistáknak milyen igényeik vannak, de a magyar vendégek is keresik a helyi élelmiszereket. Még azok a vendégek is, akik szállodákban laknak, az éttermi ételek mellett szívesen fogyasztanának friss, helyi termesztésű gyümölcsöt, zöldséget.

A kempingekbe és magánházakba érkező külföldi turisták pedig kifejezetten hiányolják azokat a termékeket, amelyeket nem az üzletláncokon keresztül árusítanak, hanem természetes alapanyagú, a környékbeli termelőtől származó termékként kerülnek piacra. Sokan vásárolnának tojást, zöldséget vagy sajtokat, de ezeket alig találni a Balaton partján. Ezt a hiányt is szeretnék pótolni azzal, hogy Hévízen nemrég termelői piacot nyitottak, amely jelenleg keddenként és szombatonként üzemel. A szakember szerint turisztikai látványosságként is népszerűsíteni lehet a hévízi piacot, miután a világ számos városában szívesen felkeresik a turisták a hasonló helyszíneket.

Horváth Orsolya hozzátette: a Balatontól néhány kilométerre lévő Káptalantótiban van még egy, a hévízihez hasonló biopiac, Gyenesdiáson pedig a közeljövőben tervezik megnyitni az első balatoni halpiacot.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.