A projektben magyar részről Lipót és Dunaremete, szlovák részről Bős és Nagyszombat vesz részt. A folyó mindkét partján hajókikötőt, fogadóépületet létesítenek, szlovák oldalon kerékpárút, magyar oldalon egy-egy kilométeres aszfaltút épül Dunaremetétől és Lipóttól a folyóig. Ez utóbbi infrastrukturális fejlesztést a második félévben megvalósítják. Eközben megpályáztatják a komp kivitelezését. A vízi jármű 24 méter hosszú, 7 méter széles, 6-8 személygépkocsi szállítására lesz alkalmas – mondta Péter Pál Lehel, a tervező balatonfüredi Pelsoproject Kft. ügyvezető igazgatója az MTI érdeklődésére. Hozzátette, hogy elsősorban kerékpáros turistákra és utasokra számítanak.
A kompon egy időben 50-100 személy utazhat majd. A jethajtású komp kismerülésű lesz, hogy alacsony vízállás mellett is közlekedhessen. A sétahajózásra is alkalmas vízi jármű 15-20 perc alatt teszi majd meg a 4 kilométeres utat a Dunán, így nem kell 60-70 kilométert kerülni – mint most – azoknak, akik a Szigetközből, illetőleg a Csallóközből akarnak eljutni a Duna másik partján lévő településekre. A projektben érintett települések lakói az idegenforgalom fellendülését várják a kompjárat megindulásától.
(MTI)
Megszólalt az egyik utas az alsónemesapáti buszbalesetről