Mély válságban van a jármű-értékesítési szakma

A jármű-értékesítési szakma mély válságát éli, nemcsak az eladások visszaesése miatt, hanem azért is, mert a problémák kezdenek begyűrűzni a szolgáltatói és szerviz ágazatba is – mondta Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke sajtótájékoztatón kedden Budapesten.

MNO
2011. 04. 05. 8:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elnök szerint tartalék a gazdaság fehérítésében van. Elmondta, hogy a piacról szinte eltűntek a magánvevők, részben azért, mert korábban túltöltötték a piacot, de – mint mondta – jelentősen csökkent a hitelfelvételi kedv is. Javulást egyebek mellett a személyi jövedelemadót érintő változásoktól remélnek.

Erdélyi Péter ugyanakkor hozzátette, hogy a vállalati gépjárművásárlás bővült, ez a szegmens három év alatt 40 százalékról 70 százalékra nőtt.

Az MGE előrejelzése szerint az idén az eladott új autók száma eléri az 58 ezer darabot, 2012-ben a 75 ezret, 2013-ban a 90 ezret, 2014-ben pedig a 110 ezret. Tavaly összesen 43.479 új személyautót helyeztek forgalomba, 2009-ben 60.206-ot. Lévai Gábor, a Magyar Lízingszövetség főtitkára azt mondta: 7-8 százalék környékén megállt a nem teljesítő ügyfelek száma. Mint mondta, az ügyfelek a korábban szokásoshoz képest később cserélik le az autóikat.

Erdélyi Péter elmondta, több törvényjavaslatot is készítettek, ezek érintik egyebek mellett a cégautóadó pontosítását, a segédmotoros kerékpárok regisztrálását, a gépjárműimport áfa megfizetését még regisztráció előtt. Javasolták azt is, hogy a döntéshozók vezessenek be plafont a regisztrációs adónál, legyen visszaigényelhető a céges autó javítási áfája, illetve részben legyen visszaigényelhető a céges autó vásárlás áfája.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.