Mi a közös az euró bevezetése és a körtér megújulása között?

A Móricz Zsigmond körtér megújításánál közösségi teret kell létrehozni, de be kell engedni a kereskedelmi funkciót is – hangzott el a körtér jövőjével foglalkozó, szerdán rendezett budapesti konferencián.

MNO
2011. 04. 06. 16:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rétvári Bence KIM-államtitkár, a kerület országgyűlési képviselője megnyitójában azt mondta, párhuzamot lát az euró bevezetése és a körtér megújulása között, mert mindkettőtől mindig pár év választja el az embereket. Hangsúlyozta, hogy nem olyan – kevésbé részletgazdag, nem túlságosan fantáziadús – teret szeretnének kialakítani, mint a Kosztolányi Dezső tér. A körtérnek nagy történelmi hagyományai vannak, ezeket figyelembe kell venni a megújításkor – tette hozzá. A funkcióról szólva azt hangsúlyozta, hogy ötvözni kell a kereskedelmi és közösségi funkciókat, és reményét fejezte ki, hogy a mostani terveket még módosítani lehet.

Hoffmann Tamás, a XI. kerület, Újbuda polgármestere köszöntőjében azt mondta, az elmúlt években a téren végzett munkák nem mutatnak egységes arculatot vagy gondolkodást. A mostani fórum célja ezért az, hogy olyan végső arculatot alakítsanak ki, amely megfelel a mai kívánalmaknak.

Takács Viktor, Újbuda főépítésze előadásában arra hívta fel a figyelmet, hogy a téren több védendő építészeti érték is van, köztük a Gomba, amely műemléki védelem alatt áll. Az önkormányzathoz 2008-ban került az épület, akkor pályázatot hirdettek a hasznosítására, végül két terv maradt versenyben, a lakók mindkettőt kedvelték, de egyiket sem valósították meg. A következő lépés, hogy eldöntsék, milyen funkciókat kell a Gombába telepíteni, és azt milyen módon lehet finanszírozni. Úgy vélte, az önkormányzatnak fent kell tartania a közösségi funkciót.

Kupper András alpolgármester azt mondta, a találkozási hely funkció a legkönnyebben kezelhető, így a megoldás ebben keresendő. Hangsúlyozta, rendezvénynek itt helye nincs.

Almássy Kornél, a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. ágazati igazgatója elmondta, hogy az új struktúra kialakításával húszéves lemaradást akarnak pótolni. Buda második legnagyobb közlekedési csomópontjáról van szó, ennek ellenére az az egyik cél, hogy növeljék a gyalogosfelületek arányát, amiben sokat segíthet a 4-es metróval megépülő új, több ezer négyzetméteres aluljáró. Hangsúlyozta azonban, hogy tíz év után szükség van a Bartók Béla út felújítására is.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.