Reklámmentes lesz az esküvő

Reklámoktól mentesen élvezhetik az alattvalók Vilmos brit trónörökös három hét múlva esedékes esküvőjének televíziós közvetítését.

MNO
2011. 04. 06. 17:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az idén 29 esztendős Vilmos – Károly walesi herceg és a néhai Diana hercegnő elsőszülött fia – április 29-én esküszik örök hűséget vele azonos korú menyasszonyának, a polgári származású Kate Middletonnak az angol–brit monarchia ősi londoni koronázótemplomában, a Westminster apátságban. A 25 millió brit háztartás két földi sugárzású hazai tévécsatorna, a közszolgálati BBC és a kereskedelmi alapon működő ITV párhuzamos élő közvetítésében kísérheti figyelemmel a trónörökösi esküvő fejleményeit a kormány által munkaszünetivé nyilvánított jeles napon.

A BBC Nagy-Britanniában fogható adásaiban soha nincs reklám, az ITV azonban a hirdetésekből él. Az esküvő közvetítésével megbízott Phillip Schofield, az ITV 1-es csatorna reggeli magazinműsorának vezetője Twitter-bejegyzésében mindazonáltal felfedte, hogy „csak egy napig ugyan, de nem lesznek reklámok”. A Daily Mail szerdai kommentárjában viszont utal arra, hogy ez nem elsősorban az ITV nagylelkűségét dicséri. A brit médiafelügyelet (Ofcom) tiltja ugyanis a reklámszünetek beiktatását „hivatalos királyi ceremóniák” közvetítése során. Az Ofcom meghatározása szerint e kategóriába tartoznak az olyan események, amelyek központjában az uralkodó vagy az uralkodói család „királyi fenség” megszólításra jogosult tagjai állnak. Vilmos herceget a brit trón várományosaként természetszerűleg megilleti e cím.

A Daily Mail számításai szerint az ITV akár nyolcmillió fontot (2,5 milliárd forintot) is veszíthet az esküvő napjára kirótt reklámszünet miatt, bár a tévétársaság szóvivője ezt vitatta, mondván: a hirdetéseket a cég majd „átcsoportosítja”.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.