Az idén 29 esztendős Vilmos – Károly walesi herceg és a néhai Diana hercegnő elsőszülött fia – április 29-én esküszik örök hűséget vele azonos korú menyasszonyának, a polgári származású Kate Middletonnak az angol–brit monarchia ősi londoni koronázótemplomában, a Westminster apátságban. A 25 millió brit háztartás két földi sugárzású hazai tévécsatorna, a közszolgálati BBC és a kereskedelmi alapon működő ITV párhuzamos élő közvetítésében kísérheti figyelemmel a trónörökösi esküvő fejleményeit a kormány által munkaszünetivé nyilvánított jeles napon.
A BBC Nagy-Britanniában fogható adásaiban soha nincs reklám, az ITV azonban a hirdetésekből él. Az esküvő közvetítésével megbízott Phillip Schofield, az ITV 1-es csatorna reggeli magazinműsorának vezetője Twitter-bejegyzésében mindazonáltal felfedte, hogy „csak egy napig ugyan, de nem lesznek reklámok”. A Daily Mail szerdai kommentárjában viszont utal arra, hogy ez nem elsősorban az ITV nagylelkűségét dicséri. A brit médiafelügyelet (Ofcom) tiltja ugyanis a reklámszünetek beiktatását „hivatalos királyi ceremóniák” közvetítése során. Az Ofcom meghatározása szerint e kategóriába tartoznak az olyan események, amelyek központjában az uralkodó vagy az uralkodói család „királyi fenség” megszólításra jogosult tagjai állnak. Vilmos herceget a brit trón várományosaként természetszerűleg megilleti e cím.
A Daily Mail számításai szerint az ITV akár nyolcmillió fontot (2,5 milliárd forintot) is veszíthet az esküvő napjára kirótt reklámszünet miatt, bár a tévétársaság szóvivője ezt vitatta, mondván: a hirdetéseket a cég majd „átcsoportosítja”.
(MTI)
Nagy Márton: Tizenhat pontos akcióterv a turizmus fejlesztésére