Vitézy Dávid a programot záró pénteki sajtótájékoztatón egyebek között arra hívta fel a figyelmet, hogy lehetnek új járművek és fejlett infrastruktúra, de ha az emberek nem érzik magukat biztonságban, akkor ez semmit sem ér. A BKK vezetője bejelentette, hogy az új járművek beszerzésekor a jövőben feltételként szabják majd a képrögzítő rendszerek meglétét, a Combino villamosokon pedig pótolni szeretnék ezt a hiányosságot. Emlékeztetett, hogy a Siemens járműveire a beszerzéskor azért nem kerültek kamerák, mert az akkori jogszabályi háttér azt nem tette lehetővé. Azóta megváltoztak a szabályok, már van lehetőség megállókban, járműveken, aluljárókban kamerák elhelyezésére – magyarázta. Kérdésre válaszolva Vitézy Dávid elmondta, hogy több európai városban is gyakorlat a közterület-felügyelők bevonása az utazási feltételek ellenőrzésébe, s a tapasztalatok pozitívak.
György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes a sajtótájékoztatón azt hangsúlyozta, olyan városüzemeltetési rendszer megvalósításán dolgoznak, amelynek alapjait Nyugat-Európában rakták le, s létrehozásában számítanak az unió és az Európai Bizottság szakmai és pénzügyi segítségére is. A Mobility fórumot az európai nagyvárosokat tömörítő Eurocities nevű szervezet rendezte a soros magyar EU-elnökséghez kapcsolódva. Az 1986-ban alapított szervezetnek Budapest 1996 óta tagja.
(MTI)

Így győzhet Orbán Viktor Brüsszelben – Menczer Tamás szerint