Egy budai belváros kialakítása is a tervek között szerepel

Elsősorban partnereket keres a főváros a fejlesztési elképzeléseihez, újabb banki hitellel nem számol a városvezetés – mondta Hutiray Gyula megválasztott főpolgármester-helyettes szerdán a német gazdasági klub (Deutscher Wirtschaftsclub) rendezvényén Budapesten.<br /><br /><a href="http://www.mno.hu/portal/786409" target="_blank"><strong>• Mindenki megnyugodhat, megtörtént a bérkompenzáció</strong></a> <br /><a href="http://www.mno.hu/portal/786363" target="_blank"><strong>• „Akkor be lehetne zárni a metrót” – ki fogja ezt vállalni? + Képriport</strong></a>

MNO
2011. 05. 25. 18:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hutiray Gyula közölte: várhatóan ősszel véglegesítik a főváros rövid távú fejlesztési stratégiáját, amelyen hónapok óta dolgoznak a szakemberek. Mint fogalmazott, „a város fejlődése az elmúlt 24 évben látható volt, Budapest kiemelkedett a szürkeségből, de ez még mindig nem volt elég dinamikus”. Hozzátette: a gazdasági válság után Budapest fel tud zárkózni a térség fővárosaihoz és 21. századi város lehet.

A megválasztott főpolgármester-helyettes – aki hivatalosan június 1-jétől tölti be a posztot – hangsúlyozta, hogy az elképzelések megvalósításához az uniós források mellett elsősorban partnereket keresnek, miután az Európai Unió nem finanszíroz például magasépítészeti beruházásokat. Elmondta azt is, hogy csekély mértékben saját forrásokat is szán a projektekre a főváros. Hutiray Gyula arról is beszámolt: a városvezetés nem számol új banki hitellel a fejlesztések finanszírozásához, ennek a régebbi projektekkel járó kötelezettségek gátat vetnek.

Hutiray Gyula szerint nagy valószínűséggel 2015 első negyedévétől lehet majd utazni a 4-es metróval. A főpolgármester-helyettes elmondta, hogy nagyon nehéz helyzetben van a városvezetés, a szerelvények átvételével kapcsolatban komoly jogviták vannak. Mint hozzátette, olyan szerelvényeket korábban még nem gyártottak, amelyek az új metróvonalon közlekednének. Beszámolt arról, hogy a 4-es metró alagútja nagyjából elkészült, az állomások pedig több mint ötvenszázalékos készültségi állapotban vannak, folynak a munkák.

A megválasztott főpolgármester-helyettes kitért arra, hogy komolyan és sietősen kell mérlegelni a szerelvények beszerzése kapcsán. Közölte, hogy amennyiben új közbeszerzési eljárás mellett dönt a városvezetés, akkor a legrosszabb esetben 2015-ben járnának a metrók a vonalon. Hutiray Gyula hozzátette, ha az Alstommal megállapodás születne – aminek az esélyéről nem szeretne találgatni –, és csak ezen az egy kérdésen múlna, akkor 2013 végére is elképzelhető az üzembe helyezés. Úgy fogalmazott: becslése szerint metróval nagy valószínűséggel 2015 első negyedévében lehet számolni a 4-es vonalon.

Kerekes György, Budapest főépítésze a rendezvényen azt mondta: a fejlesztések során Budapest karakterjegyeire építenek majd. A tervezett projektek között említette egy budai belváros kialakítását, a régi iparterületek rendbetételét, a Puskás Ferenc Stadion, illetve a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és környezete fejlesztését, a Duna mint lehetőség turisztikai és közlekedési kihasználását, továbbá a belváros rehabilitációját.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.