Egyre borúlátóbbak a német fogyasztók

Németországban tovább romlott a fogyasztói bizalom, a júniusra előre tekintő, szerdán megjelent hangulatmutató 5,5 pont lett, gyengébb a májusra jelzett 5,7 pontnál. Az elemzők 5,6 pontot vártak a mutatót készítő GfK piackutató intézettől. Áprilisban a mutató 5,9 pont volt, márciusban pedig 6 pont.

MNO
2011. 05. 25. 8:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GfK szerint a kétezer ember véleményét tükröző, reprezentatív felmérés azt jelzi, hogy a lakosság tart a bizonytalanabb nemzetközi környezet és a gyorsuló infláció következményeitől. A három részmutató közül a jövedelmi kilátásoké 25,9 pontra romlott 35 pontról. A gazdasági kilátások megítéléséé 46,1 pontra csökkent 47,3 pontról. A vásárlási hajlandóságé is lejjebb került, 34,2 pontról 31,5 pontra.

Kedden a müncheni ifo gazdaságkutató intézet arról számolt be, hogy Németországban stabilizálódott az üzleti hangulatindex. A hétezer vállalat megkérdezése alapján számolt átfogó májusi hangulatmutató 114,2 pont volt, ugyanannyi, mint áprilisban. A jelenlegi helyzet megítélésére vonatkozó májusi mutató 121,4 pont, az áprilisi 121 pont után, míg a hat hónapra előre tekintő várakozások alindexe 107,4 pont lett májusban az áprilisi 107,7 pont után.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.