A megállapodást Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója és Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója írta alá. Az együttműködés célja, hogy növeljék a magyar turisztikai úti célok nemzetközi ismertségét, a belföldi és a beutazó turizmus teljesítményét, bevételét. Az együttműködés értelmében a két társaság meghatározza a közös marketingtevékenységet igénylő piacokat, a vendégforgalom növelése érdekében saját médiafelületeiken felhívják a figyelmet a magyar turisztikai lehetőségekre, és egyeztetik a külföldi értékesítő partnerek részére közvetítendő üzeneteiket.
Az aláírást követő sajtótájékoztatón Gyulay Zsolt hangsúlyozta, hogy felbecsülhetetlen reklámértéket rejtenek a magyarországi világversenyek, amelyeknek sok pozitív üzenetük van az országról. Szeretnék, ha a Hungaroring és az ott zajló események minél ismertebbek lennének.
Horváth Gergely kiemelte, hogy tavaly két olyan rendezvény volt – egy szakmai világkongresszus és a Forma–1 verseny –, amelyek során telt ház volt a fővárosi szállodákban, ezzel szemben Bécsben ötven olyan rendezvényt tartanak nyilván, amikor szinte teljes egészében megtelnek a szálláshelyek. Az MT Zrt. vezérigazgatója szerint a Hungaroring versenyén a reklámfelületeken Magyarországot, a turisztikai lehetőségeket is fel lehetne tüntetni, erről tárgyalnak a rendezvény jogdíjtulajdonosaival.
Kérdésre válaszolva Gyulay Zsolt elmondta, hogy a Hungaroring-pálya felújítására 160 millió forintot szánnak az idén, de ez az összeg változhat. Elmondta azt is, hogy jól állnak a június 3–5-i túraautó-világbajnokság előkészületeivel, a verseny plakátján már látszik a két szervezet együttműködése. Horváth Gergely kérdésre válaszolva közölte: a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ feladata erőfeszítéseket tenni annak érdekében, hogy az ideérkező turisták jó hírét vigyék az országnak, és a szolgálat ezen dolgozik.
(MTI)
Gondban a rendszer a megújulók miatt