A fagyasztott élelmiszerek kereskedelmével foglalkozó vállalkozás forgalmán belül tovább nőtt az export aránya: míg tavaly az árbevétel 88 százalékát a belföldi értékesítés adta, az idén az első negyedévben a hazai és a külföldi eladások aránya 83,3-16,7 százalék volt. Az export több mint fele a szlovákiai piacra irányult, az ausztriai kivitel 42,5 százalék, a tavaly decemberben indult romániai pedig 3,2 százalék volt az összes kivitelen belül.
A Matusz-Vad legfiatalabb exportprojektje – a 2010 decembere óta külön cégként, Gastro Plus S.R.L. néven tevékenykedő romániai leányvállalata – jól startolt, az idei első negyedéves tervet több mint 7 százalékkal szárnyalta túl. Tanos Klaudia, a cég marketingvezetője korábban azt közölte, hogy a Matusz-Vad az idén a tavalyihoz hasonló árbevétel elérését irányozta elő. A cég 2010-ben 6,47 milliárd forint bevételt ért el, 19 százalékkal többet, mint az előző évben.
(MTI)
Orbán Viktor: Strasbourgi csörte. Harmadik menet - videó