Kevés a magyar rendezvény a kolozsvári városünnepen

Pénzhiánnyal és az augusztusi kolozsvári magyar napok közelségével indokolja Molnos Lajos önkormányzati tanácsos, hogy kevés a magyar rendezvény a pénteken kezdődő és június 3-ig tartó kolozsvári városünnepen.

MNO
2011. 05. 27. 9:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az egy héten át tartó rendezvénysorozatnak alig van magyar vonatkozású programpontja – írta a Krónika című kolozsvári napilap pénteken internetes oldalán. Vasárnap, május 29-én a Kolozsvári Állami Magyar Opera magyar kórusa, szerdán, június 1-jén pedig a Magyarországon televíziós tehetségkutató versenyt nyert nagyváradi Tolvai Renáta lép fel, míg a városünnep nyitónapján, a kulináris fesztivál keretében magyar napot tartanak.

„A kolozsvári városnapi rendezvények legalább 25 százalékának magyar vonatkozásúnak kellene lennie, ennek ellenére csupán tíz-tizenöt százalék ilyen. Ennek elsősorban az az oka, hogy az önkormányzat nem saját költségvetéséből finanszírozza az első alkalommal sora kerülő ünnepet, valamennyi eseményt szponzorok támogatásával kellett megszervezni” – nyilatkozta a Krónikának Molnos Lajos, a kolozsvári önkormányzat tisztviselője, a Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) tagja.

Szerinte a magyar fellépők és szponzorok egyaránt a kolozsvári magyar napokra tartalékolnak. „Pénz nélkül nehéz az embereket meggyőzni, hogy vállalják a fellépést, akik pedig önként jönnek, inkább a magyar napokat választják. Ráadásul nekünk fontosabbak a kolozsvári magyar napok” – mondta Molnos Lajos, hozzátéve, hogy az idén kísérleti jellegűnek tekinti a városnapokat, jövőre azonban számba kell venni a magyar rendezvény bővítésének lehetőségét. Az idei városnapokon „magyar dominancia” a Magyar Kézmíves Céhnek köszönhetően a kézműves vásáron várható.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.