„Ne írjanak alá új szerződést”

Az Országos Taxis Szövetség azt kéri, hogy a főváros ne írjon alá új szerződést a Liszt Ferenc repteret üzemeltető Budapest Airporttal (BA) a taxidrosztok üzemeltetéséről.

MNO
2011. 05. 25. 7:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szövetség elnöke, Metál Zoltán az MTI-nek szerdán eljuttatott nyílt levelében azt javasolja, hogy a város vezetése az év végéig hosszabbítsa meg a május 26-án lejáró szerződést, és a következő több mint hat hónapban dolgozza ki a szakmai képviseletekkel az utasok és a főváros érdekeit is előtérbe helyező végleges megoldást. Úgy fogalmaz: „ha a főváros felelős vezetői aláírják a BA-val a lejáró, reptéri taxiállomásokra vonatkozó 5+5 éves szerződést, ugyanolyan bűncselekményt követnek el, mint az elődeik az ügyészség folyamatban lévő vizsgálati gyanúja szerint”. A BA-t nem érdekli semmi, csak az évi 300 millió forint tiszta bevétel, amiért azokat a taxiállomásokat adják tovább bérbe, amelyeket a fővárostól ingyen kaptak – írja az elnök.

Metál Zoltán felteszi a kérdést: azok a taxisok, akik kiszorulnak ezekről a taxiállomásokról – 5700 taxisból 5400 – mennyivel fizetnek majd kevesebbet a fővárosnak az éves kötelező drosztdíjból. A BKK a múlt héten azt közölte az MTI-vel, hogy a május 25-i közgyűlésen születhet döntés a Liszt Ferenc repülőtér területén működő taxidrosztokról, így a reptér üzemeltetője és a főváros számára is lényegesen kedvezőbb feltételekkel rendeződhet az ügy. A BKK arra reagálva közölte ezt, hogy a Liszt Ferenc repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. pénteki közleményében nyugtalanítónak tartotta a repülőtéri taxidrosztok helyzetét, mivel május 26-án lejár az üzemeltetésről szóló eddigi szerződés, és a BKK-nak kevés ideje van az újat aláírni. A BKK hangsúlyozta, hogy a központ és Budapest célja is az, hogy a rendezett repülőtéri taxiszolgáltatást Budapest számára a korábbinál előnyösebb feltételek mellett biztosítsák.

A megállapodás szerint a BA-nek a reptér térségében olyan közcélú fejlesztéseket kellene végrehajtania, amelyek elősegítik a légikikötő közlekedési kiszolgálását. Ezek között vetődött fel többek között a tömegközlekedési kapcsolatok javítása, a buszmegállók utastájékoztatásának fejlesztése, új jegyautomaták és utastájékoztató berendezések létesítése, továbbá a repülőtéri terminálokon tömegközlekedési információs központok és jegypénztárak létesítése. Hardy Mihály, a vállalati kapcsolatok igazgatója az MTI-nek elmondta: a BKK megállapodásától függetlenül is a Főtaxi marad a reptér szerződéses partnere, amelynek szolgáltatásával a reptér üzemeltetője teljesen elégedett.

A BA tavaly október 7-én közölte, hogy felmondta az addigi megállapodást a Zóna Taxival, és az ezt követően a repülőtérről üzemelő taxiszolgáltatásra kiírt tender győztese a Főtaxi lett. A taxitársaság 2010. december 7-től végzi a repülőtéri taxiszolgáltatást.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.