Nyár végére teljesen átalakul a budapesti belváros

A nyár végén fejeződhet be a felújított Deák Ferenc tér és a Károly körút műszaki átadás-átvétele, amellyel lezárulhat a projekt – mondta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója kedden.

MNO
2011. 05. 24. 13:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vitézy Dávid a Budapest Szíve program két eleme, a Március 15. tér, illetve a Károly körút felújításának bejárásán arról is beszélt, hogy az Erzsébet híd pesti hídfőjénél, a Március 15. tér északi oldalán június végén fejeződhet be a projektzárás. A jövőbeni tervekkel kapcsolatban a vezérigazgató azt mondta, a tér déli oldalán megszüntetik a buszparkolót és növelni fogják a gyalogosok számára fenntartott felületek arányát, a forgalom pedig a mostani egyirányú helyett kétirányú lesz. Ezzel együtt kezdhetik el a Ferenciek tere átalakítását, ahol a mostani Y-alagút közúti funkciója megszűnik.

Koszorú Lajos, a két projekt vezető tervezője a Március 15. térrel kapcsolatban a bejáráson azt emelte ki, hogy a Dunakorzót a tér felújításával meghosszabbították, a Piarista köz megnyitásával pedig összekapcsolták a Ferenciek terével is. A Contra Aquincum romjait befedték, helyenként üveglapokkal tették láthatóvá, igény esetén pedig látogatható is. Összesen negyvenhat padot és tizenkét egyedi tervezésű forgószéket helyeztek el a téren, ahol szelektív hulladékgyűjtők is helyet kaptak. A zöldterületet csaknem kétezer négyzetméterrel növelték.

A Károly körút és a Deák tér térségének nemrég elkészült átépítésével kapcsolatban a főtervező kiemelte, hogy hét új zebrát alakítottak ki, így összekötötték a VII. és V. kerületet, a villamossínek és az út közötti zöld felület pedig nemcsak esztétikailag fontos, hanem funkciója is van: sokkal jobb lett a klíma. A térségben most kétszer két sáv áll az autósok rendelkezésére, a járdafelületek viszont jelentős mértékben nőttek, új köztéri bútorokat, modern kandelábereket helyeztek el és biciklisávot is kijelöltek.

Vitézy Dávid a téren történt változásokkal kapcsolatban kiemelte, hogy a 47-es és a 49-es villamosok végállomásától a vágányok pár métert tovább futnak. Ez azt jelzi, hogy a BKK tervezi a villamosközlekedés visszavezetését a Bajcsy-Zsilinszky útra a Nyugati pályaudvar érintésével a Lehel térig.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.