Kifejtette, a kereskedelemfejlesztés területén szervezett rendezvények által generált exportügyletek értékét 30 millió euróra becsülik. A kiállításokon, szakmai rendezvényeken pedig több mint 1000 vállalkozás vett részt. A hivatal az idén a hagyományos piacok mellett a délkelet-ázsiai és az arab térség lehetőségeit igyekszik felkutatni. A hagyományos, újra erősödő piacok közül Szerbiát emelte ki az elnök, amely iránt „kiugróan magas” a magyar vállalatok érdeklődése, azért is, mert innen vámmentesen érhető el az orosz piac.
Az elnök elmondta, a generált munkahelyek számánál érdemes figyelembe venni a potenciális beszállítóknál létrejövő állásokat is. Annak érdekében, hogy a külföldi befektetések nyertesei között legyenek a magyar kis- és közepes vállalakozások is, a HITA 36 multinacionális céggel folytat tárgyalást. Arra törekszik, hogy a multik szerződésben is rögzítsék vállalásaikat. Az elmúlt hetekben már négy ilyen megállapodást is kötött a hivatal.
Dobos Erzsébet kérdésre válaszolva elmondta, megvalósíthatónak látszik éves célkitűzésük: a kkv-k részarányának 18-ról 20 százalékra növelése a magyar exportból. A hivatal idei költségvetése 3,6 milliárd forint, amelynek nagyobbik része a szakmai feladatokat fedezi: 1,1 milliárd forint a nemzetközi befektetésösztönzési célelőirányzatból, 1,7 milliárd pedig a Gazdaságfejlesztési operatív programból áll rendelkezésre.
Kerekes György, a HITA elnökhelyettese ismertette az idei terveket, amelyekben mintegy 400 szakmai program szerepel. Ágazati megoszlásban a legnagyobb hangsúlyt a járműiparra, az élettudományokra és az élelmiszeriparra helyezik.
(MTI)
Több száz gyerekekről készült pornográf felvételt találtak egy komáromi pedofil telefonján