A 26 éves magyar pilóta a hetedik futamban jól rajtolt el az ötödik helyről, majd az első kanyarban – az előtte haladók ütközésének is köszönhetően – feljött a második helyre, s ezt a kockás zászlóig sikerült is megtartania.
A 12 körös viadalon Michelisz 80 ezer lelkes magyar szurkoló előtt külön versenyt vívott az első helyért a végig élen haladó svájci Alain Menuvel (Chevrolet), aki azonban magabiztosan őrizte pozícióját, és végül 8 tizedmásodperccel győzte le riválisát. A BMW-vel versenyző magyar a második hely mellett a verseny leggyorsabb körét is megkaparintotta (1:57.552 p). A harmadik helyen a spanyol Javier Villa García (BMW) ért célba, több mint tíz másodperccel elmaradva a két éllovastól.
Ütközés és esőszünet
A hirtelen jött heves esőzés miatt a második körben félbeszakadt a nyolcadik futam, ahol a rajt után Michelisz Norbert az első kanyarban ütközött. A viadalt több mint fél órára állították le. A 26 éves magyar pilóta túl későn fékezett a rajt utáni első fordulónál, s BMW-je elejével eltalálta az élen autózó svájci Mehdi Bennanit (BMW). A versenyt a hirtelen érkezett hatalmas eső miatt a második körben félbeszakították, s a körözés csak mintegy félórás csúszás után folytatódhatott.
A vizes pályán több pilóta is megcsúszott, a 19 fős mezőnyből végül 15-en értek célba. Nyert a vb-címvédő francia Yvan Muller (Chevrolet), mögötte csapattársa, a pontversenyt jelenleg vezető brit Robert Huff (Chevrolet) végzett a második, a korábbi Forma–1-es pilóta, az olasz Gabriele Tarquini (Seat) pedig a harmadik helyen.
Michelisz az első futamon elért második pozíciójának köszönhetően feljött a pontverseny hetedik helyére, ráadásul a második verseny során – hasonlóan az első futamhoz – ismét ő futotta a leggyorsabb kört (2:04.056 perc).
„Mindenekelőtt szeretném megköszönni a szurkolóknak, hogy ilyen sokan kilátogattak a Hungaroringre, fantasztikus volt több tízezer ember előtt versenyezni – mondta a magyar pilóta. – Az első futam álomszerűen alakult, menet közben még az is megfordult a fejemben, hogy akár meg is nyerhetem a versenyt, de végül próbáltam inkább spórolni a gumikkal, mert ez a második hely is nagyszerű eredmény. A második rajt után az első kanyar előtt nagyon hirtelen és nagyon korán fékezett az előttem haladó, próbáltam kikerülni, de miután kicsúsztam a fűre, már nem tudtam úgy lefékezni, hogy elkerüljem az ütközést. Sajnálom, hogy így alakult, mert a start ugyanolyan jó volt, mint az első futamon.”
(MTI)
Megint hazudtak Magyar Péterék