A fogyasztók véleményét is kikérik az új stratégia megalkotásához

Kérdőíves fogyasztóvédelmi konzultációt indít a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) július 18. és szeptember 30. között – jelentette be Pintér István főigazgató és Spaller Endre, az Országgyűlés fogyasztóvédelmi bizottságának tagja sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.

MNO
2011. 07. 14. 11:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az NFH főigazgatója közölte: a konzultáció célja, hogy a fogyasztók véleményét kikérjék tizenegy kérdésben, a beérkező észrevételeket felhasználják a készülő fogyasztóvédelmi stratégia, a középtávú fogyasztóvédelmi politika kialakításához, a fogyasztóvédelmi törvény módosításához, a hatósági ellenőrzési tervek kialakításához.

Spaller Endre hangsúlyozta: a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság több jó kezdeményezést is tett a fogyasztóvédelem, a fogyasztók biztonságának erősítésére, köztük a pozitív lista bevezetését és a fogyasztóbarát embléma kidolgozását.

A KDNP-s országgyűlési képviselő emlékeztetett arra, hogy a most induló kérdőíves konzultációval párhuzamosan a fogyasztóvédelmi stratégia vitairata augusztus 10-ig társadalmi egyeztetésen van, a témát a fogyasztóvédelmi bizottság is megtárgyalta és a testület a jobbító szándékú javaslatokat várja.

Pintér István a fogyasztóvédelmi konzultáció részleteiről szólva elmondta, hogy az NFH honlapjáról letölthető kérdőíven felmérik a társadalom véleményét a magyar termékek arányáról a kereskedelemben, a beszállítók védelméről, a termékek minőségéről, a termékbemutatókkal egybekötött kirándulások szabályozásáról, az ellenőrző hatóságról, a vállalkozások pozitív megkülönböztetésének szükségességéről, a szavatosságról, a jótállásról, a szolgáltatások szabályozási hiányosságáról.

A tájékoztatón elhangzott, hogy a hatóság honlapján kialakított fórumon online módon már most is be lehet küldeni a válaszokat, ezen kívül a kérdőív papír formában is beszerezhető a fogyasztóvédelmi felügyelőségeken, a tanácsadói irodákban. A válaszokat postán is vissza lehet küldeni, illetve be lehet adni a hatósághoz és a megyei fogyasztóvédelmi tanácsadó irodáikba.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.