Az ár és az érték kedvező aránya fontos a magyarnak

Élelmiszer-vásárlásnál a magyar fogyasztók számára a legfontosabb szempont az ár és az érték kedvező aránya – ez derül ki a Nielsen piackutató vállalat felméréséből, amelyet csütörtökön juttatott el az MTI-hez.

MNO
2011. 07. 14. 18:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ár/érték arányt a válaszadók majdnem fele, 47 százalék említette. A második szempont maga a fogyasztói ár, ezt a tényezőt a fogyasztók 43 százaléka tartja fontosnak. A döntést befolyásoló harmadik legfontosabb elem, hogy a vásárló ismeri vagy már használta a terméket, ezt a válaszadók 28 százaléka említette. Fontos még a márkába vetett bizalom, az árengedmény és az ismerősök ajánlása is.

Az eredmények a Nielsen globális, 55 országban végzett online felméréséből származnak, amelynek során több mint 28 ezer internethasználót kérdeztek meg 2011 első félévére vonatkozóan. (Egy válaszadó több tényezőt is megnevezhetett.)

Európa többi országában a legtöbben a fogyasztói árat említették a befolyásoló tényezők között, az ár/érték arány csak a második legfontosabb szempont. A harmadik leggyakrabban említett szempont az, hogy egy árucikk kapható-e az üzletben, ahol a válaszadó rendszeresen vásárol.

Nemzetközi összehasonlításban elmondható még, hogy Európában átlagosan jóval fontosabb a termék kényelmes felhasználása, mint nálunk, továbbá az, hogy az adott árunak szezonja van-e, illetve a termékhez kapcsolódó szolgáltatás is – olvasható a közleményben.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.