Az ár/érték arányt a válaszadók majdnem fele, 47 százalék említette. A második szempont maga a fogyasztói ár, ezt a tényezőt a fogyasztók 43 százaléka tartja fontosnak. A döntést befolyásoló harmadik legfontosabb elem, hogy a vásárló ismeri vagy már használta a terméket, ezt a válaszadók 28 százaléka említette. Fontos még a márkába vetett bizalom, az árengedmény és az ismerősök ajánlása is.
Az eredmények a Nielsen globális, 55 országban végzett online felméréséből származnak, amelynek során több mint 28 ezer internethasználót kérdeztek meg 2011 első félévére vonatkozóan. (Egy válaszadó több tényezőt is megnevezhetett.)
Európa többi országában a legtöbben a fogyasztói árat említették a befolyásoló tényezők között, az ár/érték arány csak a második legfontosabb szempont. A harmadik leggyakrabban említett szempont az, hogy egy árucikk kapható-e az üzletben, ahol a válaszadó rendszeresen vásárol.
Nemzetközi összehasonlításban elmondható még, hogy Európában átlagosan jóval fontosabb a termék kényelmes felhasználása, mint nálunk, továbbá az, hogy az adott árunak szezonja van-e, illetve a termékhez kapcsolódó szolgáltatás is – olvasható a közleményben.
(MTI)
Szakadó esőben, vezetés közben mobilozott egy buszsofőr