Két hónap után már kikapcsolnak

Dékány Lóránt
2011. 07. 13. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Három helyett már csak két hónap haladékot kaphatnak múlt hét péntek óta azok, akik késnek a gáz- és villanyszámlák befizetésével. A szabályozás július 1-jén úgy változott, hogy a korábbi 90 nap helyett már 60 nap után kikapcsolhatják a szolgáltatók az ellátást a lakossági fogyasztóknál. Mindez azonban csak azokra vonatkozik, akik újonnan halmoznak fel tartozást – hívta fel a figyelmet megkeresésünkre Koncz László, a Főgáz vezérigazgatója. Vagyis a korábbi hátralékok esetében továbbra is fennmarad a 90 napos határidő. Hozzátette, arra számítanak, hogy az intézkedés kismértékben javítja majd a be nem fizetett összegek behajthatóságát. Azt ugyanakkor a szakember szerint nehéz előre megítélni, hogy a fővárosban pontosan mekkora hatása lesz ennek a lépésnek.
Korábban valamennyi gáz- és áramszolgáltató azt jelezte, hogy elmúlt néhány évben nőtt a lejárt tartozások száma. Ennek hátterében részben az állt, hogy a kikapcsolás előtti 90 napos türelmi idő rontotta a fizetési hajlandóságot. Ráadásul három hónap alatt hatalmas összegek halmozódtak fel az egyes fogyasztóknál, aminek köszönhetően ma az áram- és gázfelhasználók összességében több tíz milliárd forinttal tartoznak a szolgáltatást végző társaságoknak.
A kikapcsolást ezentúl két felszólító levél előzi majd meg. Ha valaki ezek hatására sem rendezi a hátralékát, és sor került a kikapcsolásra, akkor a visszakapcsoláshoz ki kell fizetnie a lejárt esedékességű számláit, azok kamatát, a felszólítási díjat, valamint a ki- és visszakapcsolás díját. Ez utóbbit a Magyar Energia Hivatal az áramszolgáltatás esetében esetenként 21 936 forintban állapította meg, a gázszolgáltatásnál pedig ugyanez az eljárás – a mérő típusától függően – legkevesebb 19 789 forintba kerül.

Díjak magyarul is. Hamarosan magyar nyelven is kaphatnak villanyszámlát a vajdasági tartomány fogyasztói. A Kitekintő.hu beszámolója szerint ugyanis az Elektrovojvodina áramszolgáltató a vajdasági tartományi ombudsman ajánlása szerint jár el, így a számlákat eljuttatják a tartományban hivatalosan használt kisebbségi nyelveken is a felhasználókhoz. A magyar nyelvű leírás a számla elszámoló és magyarázó részét érinti. – Az intézkedés hozzájárul a polgárok jobb tájékoztatásához csakúgy, mint a nemzeti kisebbségek nyelvi jogainak érvényesítéséhez – közölte az áramszolgáltató.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.