Az 1,9 TDI 85 kW telejesítmé-nyű erőforrás az Audi A6 azonos lökettérfogatú, de öt lóerővel gyengébb gázolajas alapmotorját váltotta le. A cserét természetesen nem a teljesítmény minimális növelése indokolta, hanem egy másik technológia, az új adagolófúvóka bevezetése.
A rendszer különlegessége, hogy egyedülállóan magas nyomással juttatja az üzemanyagot az égéstérbe – közel kétszer anynyival, mint a nyugdíjazott 1,9 TDI 81 kW injektora. A szolenoid szelepek által vezérelt hengerenkénti befecskendező maximális nyomása 2050 bar, ami nagyjából akkora, mintha egy középkategóriás autót helyeznénk a kisujjunk körmére. Ez az iszonyatos erő nemcsak az alacsony fordulatszámon jelentkező 285 Nm-es forgatónyomatékot teszi lehetővé, de – a pontosabban szabályozható adagolásnak köszönhetően – tovább csökkenti az Audi-dízelek eddig sem számottevő fogyasztását és károsanyag-kibocsátását is.
A világ egyik legmodernebb turbódízel motorját először 1999 nyarán izzították be a szakmai közönség előtt. A hűtött kipufogógáz-visszavezetéssel és dupla katalizátorral felszerelt 1,9 TDI 85 kW az A6-osban könnyedén teljesíti az EU III-as emissziós szabványt, átlagos fogyasztása pedig éppen csak meghaladja az öt és fél litert. Ha ehhez hozzávesszük a felső középkategóriás gépkocsi 70 lite- res üzemanyagtartályát, különösebb matematikai tehetség nélkül kiszámíthatjuk, hogy egyetlen tankolással kényelmesen elautózhatunk vele mondjuk a győri Audi-gyárból az ingolstadti négykarikás központig – és vissza! Attól sem kell tartani, hogy az alacsonyabb fogyasztás miatt ellustult volna az Audi: 11,6 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig még a kombi változat esetében is jóval meghaladja a 190 km/h-t. Ez nyilvánvalóan köszönhető az autó méretéhez képest alacsony önsúlynak (amihez az alumínium motorháztető is hozzájárul) és az egyedi küllemű karosszéria kedvező légellenállásának is.
Izraeli hadsereg: Megkezdődött a Gázaváros elleni hadművelet előkészítő szakasza
